Grootste e-card site Kaartenhuis.nl lanceert vernieuwde site

Door: Het Pr Bureau  25-09-2008
Trefwoorden: Wenskaarten, E-cards, Kaartenhuis

Modern design brengt alle kaarten onder één dak: e-cards en echte wenskaarten van Greetz.nl
Grootste e-card site Kaartenhuis.nl lanceert vernieuwde site

Hoofddorp, 25 september 2008 - De grootste e-card site van Nederland, www.kaartenhuis.nl, heeft vanaf vandaag een geheel nieuwe indeling en design. Met een opgefrist logo, een modern kleurenpalet en een strakke indeling waarin naast e-cards ook de echte per post verstuurde wenskaarten van Greetz prominent plaats krijgen. Het nieuwe design is ontworpen door e-commerce bureau ‘De Nieuwe Zaak’ in opdracht van Kaartenhuis-eigenaar Greetz en brengt zo alle kaarten onder één dak.


Country manager Suzanne Ekel, verantwoordelijk voor Kaartenhuis.nl en Greetz.nl: "We hebben na de overname van Kaartenhuis in mei gezocht naar de beste manier om zowel de gratis, gevarieerde e-cards per mail als de echte persoonlijke wenskaarten van Greetz.nl aan te bieden. Het combineren van een gratis én een betaalde dienst en tegelijkertijd de brede collecties met beelden voor beide kaarttypen zichtbaar maken, was een flinke uitdaging. We geloven dat we er met deze vernieuwde site goed in slagen de bezoekers van Kaartenhuis dé kaarten te laten kiezen die het beste bij het moment en de relatie met de ontvanger van de kaart passen."

Jurriën Kerstholt en Peter van Noord van het Zwolse eCommerce bureau ‘De Nieuwe Zaak’ zagen de opdracht van Greetz.nl voor Kaartenhuis.nl direct zitten: “De vraag om het design van Kaartenhuis op te frissen en de conversie van e-cards naar echte kaarten te verhogen past uitstekend bij onze expertise. We hebben deze doelen proberen te bereiken in drie stappen. Ten eerste hebben we het logo een opfrisbeurt gegeven. Dit hebben we gedaan door moderne, sterke kleuren te kiezen en een pay off aan het logo toe te voegen. Ten tweede hebben we in de homepage deze kleuren doorgevoerd, aangevuld met meer interactiviteit én gekozen voor een indeling die evenveel aandacht besteedt aan e-cards als aan echte kaarten. Als derde hebben we herkenbare elementen van de bestaande website terug laten komen, zodat de bestaande, trouwe gebruikersgroep haar weg nog steeds weet te vinden.”

Over Kaartenhuis
Kaartenhuis is sinds 1999 het online platform voor het met name (gratis) versturen van e-cards voor alle gelegenheden. De website heeft jaarlijks negen miljoen unieke bezoekers, die miljoenen e-cards versturen. Daarnaast is het mogelijk om online een wenskaart te maken en te versturen, of om per GSM een kaart te versturen, de zogenaamde m-cards. Ook biedt de site een scala van mogelijkheden om te downloaden, waaronder ringtones, screensavers en games. Kaartenhuis werd zowel in 2005 als in 2006 tot ‘Website van het jaar’. Kaartenhuis is sinds mei 2008 onderdeel van Venspro, het moederbedrijf van Greetz. www.kaartenhuis.nl.

Over De Nieuwe Zaak
De Nieuwe Zaak is een pure eCommerce specialist. Vanuit de overtuiging dat een online klant van begin (hoe maak je van een bezoeker een koper) tot eind (hoe maak je van die koper een vaste klant) aandacht verdient, adviseert De Nieuwe Zaak haar klanten. Daarbij bestaat een voorkeur voor pragmatische oplossingen die snel tot resultaat leiden. Zij heeft bewezen in staat te zijn om haar klanten tijdens alle stappen van het eCommerce proces te begeleiden. Op zowel grafisch, technisch als organisatorisch vlak, waarbij creativiteit en innovativiteit altijd voorop staan. En gesteund door haar omvangrijke netwerk kan De Nieuwe Zaak zowel kleine als grote klussen succesvol oppakken. www.denieuwezaak.nl

Over Greetz
Greetz is de eerste online service waar je echte gepersonaliseerde wenskaarten kunt versturen. Greetz helpt je attent en betrokken te zijn op momenten dat je iets bijzonders voor iemand wilt doen. De verzender bepaalt zelf hoe de wenskaart eruit komt te zien. Je hebt de keuze uit een kaart met eigen foto of uit één van de ruim 3000 beelden uit de collectie. Daarnaast bepaal je zelf de tekst en de verdere vormgeving van de wenskaart. Een kaart die voor drie uur is gemaakt, wordt dezelfde dag nog verzonden naar de ontvanger. Greetz heeft op deze wijze al 4,9 miljoen kaarten verstuurd. Greetz heeft een Thuiswinkel Waarborg. www.greetz.nl
Greetz heeft de ambitie om wereldwijd marktleider te zijn voor het versturen van echte wenskaarten via internet. In samenwerking met partners als Xerox en de nationale postbedrijven, wil Greetz het mogelijk maken om niet alleen binnen Nederland, maar waar ook ter wereld een echte wenskaart te versturen die de dag erna op de mat ligt. Greetz heeft dit nu al mogelijk gemaakt in en tussen Engeland en Nederland. Europa en de rest van de wereld volgen snel. Dit is slechts een kwestie van tijd en prioriteit. Greetz® is een geregistreerd merk van internetbedrijf Venspro.

– Einde bericht –


*** Noot voor de redactie *** NIET VOOR PUBLICATIE

Voor vragen en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

Kaartenhuis/Greetz
Suzanne Ekel
Tel: 06 - 21 52 1076
E-mail: suzanne.ekel@greetz.nl

Het PR Bureau
Suzanna Ruis
Tel: 020 – 670 22 32
E-mail: suzanna@hetprbureau.nl

Trefwoorden: E-cards, Greetz, Kaartenhuis, Wenskaarten