Audiocast ‘succes in groeimarkten’

Door: Atradius  24-10-2006
Trefwoorden: Audiocast

Amsterdam, 24 oktober 2006 – In iedere discussie over groeimarkten, krijgen de zogenaamde BRIC-landen (Brazilië, Rusland, India en China) de meeste aandacht. Deze vier economieën zijn verantwoordelijk voor 40% van het bruto nationaal product van alle groeimarkten. Bovendien zijn in deze BRIC-landen de afgelopen jaren recordinvesteringen gedaan door andere landen.

Ondanks het grote belang van deze vier landen, zijn het zeker niet de enige economieën die een sterke groei doormaken. Daarom kijken ondernemingen waar verdere investeringen interessant zijn. Of het nu gaat om het uitbesteden van productie of diensten, of om het betreden van nieuwe markten om groei te realiseren.

Dit roept vragen op. Welke van deze zogenaamde andere second-tier groeimarkten (groeimarkten exclusief de BRIC-landen) bieden de beste mogelijkheden? Wat zijn de risico’s om zaken te doen in deze onbekende omgevingen?

Vanaf donderdag 26 oktober is een audiocast te beluisteren, waarin antwoord wordt gegeven op deze en andere vragen – en waar ook wordt gekeken naar de mogelijkheden om succesvol te opereren buiten de BRIC-landen. De audiocast is te downloaden via http://events.unisfair.com/econ/atradius/index.html .

Het onderzoek waarop deze audiocast is gebaseerd, is gedaan door het Britse tijdschrift The Economist in samenwerking met Atradius.

Het discussiepanel van de audiocast bestaat uit Rob Mitchell (The Economist), Sunil Poshakwale (Cranfield University) en Gaurav Ganguly (Atradius).

Trefwoorden: Audiocast

Contact Atradius

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share