Human Resources Director Mexx wordt marketingadviseur

Door: Business Openers  04-10-2006

Van HRM naar marketing

Brent van Rossem wordt per begin september partner bij strategisch merkadviesbureau Business Openers. Hij was Human Resource Director bij Mexx. Hij hield zich de laatste jaren vooral bezig met het creëren van een merkgedreven bedrijfscultuur, ook wel Internal Branding genoemd. Als leider van dit pan-Europese programma is hij een van de schaarse echte Internal Branding ervaringsdeskundigen in Nederland.

“Bij Mexx hebben wij samen met Business Openers inhoud gegeven aan Internal Branding. Ik heb gezien wat een enorm effect dit kan hebben op de motivatie en inspiratie van medewerkers en daardoor op de bedrijfsresultaten. Komende jaren gaat Internal Branding van grote waarde zijn voor ondernemingen in zowel de profit als non-profit sector”, aldus Brent van Rossem.

Business Openers is pionier op het gebied van Internal Branding in Nederland en heeft de afgelopen jaren veel concrete ervaring met dit onderwerp opgedaan in de praktijk met zeer diverse organisaties.

Internal branding
Managing partner Marc van Eck: “Traditionele communicatie, zoals TV commercials, wordt niet meer zonder meer geloofd. Bovendien neemt de waarde van productinnovatie af omdat de flexibiliteit van bedrijven om snel nieuwe producten of diensten te kopiëren groot is. Consumenten prikken in toenemende mate door de vaak flinterdunne imago’s van de zogenaamde A-merken heen. Bij bedrijven met echte sterke merken maken mensen het verschil. Het kunnen boeien en binden van talent dat het merk leeft geeft een duurzaam concurrentievoordeel.

Brent van Rossem vult aan: “Strategisch HRM is erop gericht om motivatie en gedrag van managers en medewerkers in lijn te brengen met de doelstellingen van de organisatie. Dat is niet nieuw. Wat wel nieuw is, is om daarbij het merk te gebruiken. In een goed merk zijn namelijk de ‘bedoelingen’ van de organisatie uitgedrukt. Het merk is daardoor het kompas dat richting bepalend is. Niet alleen voor strategische keuzes maar zeker ook voor de dilemma’s van alledag.”

Uit de praktijk
Marc van Eck is verheugd dat Brent zich bij Business Openers aansluit. “Brent is een gepassioneerde man uit de praktijk, die zijn sporen al verdiend heeft. Dit is het profiel van alle partners binnen Business Openers. Naast onze sterke marketingachtergrond versterkt hij nu onze HR competenties, de ideale mix voor adviseurs op het gebied van Internal Branding. Ik voorzie dat wij hierdoor komende periode onze groei verder kunnen versnellen, zodat we nog meer merken kunnen versterken.”


Contact Business Openers

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share