BUZZISPACE.COM WINS FIRST 'DESIGN AT WORK' AWARD 2008

BUZZISPACE.COM WINS FIRST 'DESIGN AT WORK' AWARD 2008 van Buzzispace

Door: Buzzispace  22-10-2008
Trefwoorden: Buzzispace, Buzziboard, Buzzizone

Concept
Design is een kennisdomein dat zich sterk heeft uitgebreid. Niet alleen de professionele wereld bekijkt het breder, maar ook vanuit het publiek is er een vraag naar meer duiding en inhoudelijkheid.

Design gaat immers over de interactie tussen de mens en de oplossing, waarbij de oplossing op vandaag niet langer beperkt is tot fysische producten. Het gaat ook over diensten en materialen.

‘Design at work’ biedt een informatie- en promotieplatform voor professionele bedrijven en organisaties die goed design toepassen alsook dat werk willen duiden en promoten naar zowel het professionele als het grote publiek.

‘Design at Work’ werd opgericht in 2007 en is een initiatief van de Interieur Foundation.
‘Design at Work 08’ vindt plaats van 17 tot 26 Oktober 2008 in Kortrijk, tijdens de Biennale Interieur 08. ‘Design at Work Awards 08’ en ‘Design at Work Forum 08’ zijn manifestaties binnen ‘Design at Work 08’.

 

Design at work maakt innovatie zichtbaar
Design is het gehele proces in bedrijven en organisaties dat differentiatie, integratie of transformatie ondersteunt. Goed design zorgt voor een performante business en fungeert als sleutel tot innovatie.

Work is de dynamische factor die nodig is voor de innovatie, productontwikkeling en creatieve vormgeving, het is de basis voor de creatie van toegevoegde waarde.

‘Design at Work’ visualiseert innovatie. Daarbij onderscheid ‘Design at Work’ zich door zijn uniek concept en zijn kwalitatieve en selectieve presentatie. Design at work wil in zijn presentaties de verschillende stappen van creatieve en vernieuwende ontwikkelingen leerzaam uiteenzetten én promoten voor professionelen en publiek. Design at Work werkt zowel rond materialen, producten als diensten.

‘Design at Work’ is goed voor:

de verdere ontwikkeling van uw business met en door design
de visualisering aan het grote publiek van uw innovaties met daarbij directe feedback
aandacht van internationale pers en professionelen voor uw oplossingen
mogelijkheden om uw netwerk uit te breiden via tentoonstellingen, interactieve lezingen, nieuwslezers e.a.
versterkte communicatie met een unieke Award voor Belgiëema’s
De themas/ categorieën zijn:
Care (zorg):
alles wat verband houdt met en gedragen wordt op of rond het menselijk lichaam. Het betreft materialen en producten zoals cosmetica, uurwerken, juwelen, bril, sportkledij, gezondheidsmeters, communicatiemiddelen, … maar ook applicaties en omgevingen in gezondheidszorg, wellness,...


Communication (communicatie):
alle producten en diensten en de mix daarvan die mensen toelaat om met elkaar en met de wereld te communiceren. Website design, mobiele telefoons, PDA’s, publiciteit, corporate identity's, boeken e.a. komen hiervoor in aanmerking


Home (wonen):
materialen, producten en diensten die functionele en esthetische karakteristieken hebben voor dagelijks gebruik thuis. Het betreft zaken zoals verf, MP3 players, koffiemachine, huishoudtoestellen, zonnepanelen, sanitair,…


Leisure (vrije tijd):
alles wat dienst doet bij ontspanning en vrije tijd. Entertainment zoals film en muziek, toepassingen voor reizen, van online bookingsites tot … maar ook sportuitrustingen, games,…


Mobility (mobiliteit):
alles wat de mens van dienst is om zich te verplaatsen, in het water, in de lucht, op de grond. Skateboards, fietsen, pedalo’s,…


Work (werk):
Infrastructuur en uitrusting als oplossing en als toegevoegde waarde voor realisatie van andere oplossingen. Zaken zoals energievoorziening, hijskranen, financiële diensten, kantoormeubilair…

Trefwoorden: Buzziboard, Buzzilight, Buzzione, Buzziscreen, Buzzispace, Buzzispace.com, Buzzizone, Interieur08,