easyFairs® EMPACK bijna uitverkocht

easyFairs® EMPACK bijna uitverkocht van Easyfairs

Door: Easyfairs  20-08-2007
Trefwoorden: Verpakking, Easyfairs, Empack

Centrale locatie
De beurs vindt opnieuw plaats in Brussels Expo en wordt weer over 2 dagen gespreid. Brussels Expo is centraal gelegen en een goede locatie om ook de franstalige markt te bedienen. De inspanningen die easyFairs naar deze doelgroep heeft gedaan met o.a. het gezamelijk initiatief met Packaging2000 om een franstalig P200 nummer uit te brengen, heeft vruchten afgeworpen. Het percentage franstalige bezoekers steeg van 18% in 2005 naar 24% in 2006.
Ook dit jaar ijvert easyFairs naar een verhoging van dit percentage met meer acties naar deze doelgroep.

De beursvloer : opdeling naar branche
Het aantal modules op de beurs werd opgetrokken van 340 in 2006 naar 380 dit jaar. De beursvloer kent een verdere opdeling naar branches.
- Hal 9 wordt volledig toegewezen aan exposanten actief in ‘coding en labelling.’
- Hal 7 blijft voorbehouden aan de meer traditionele exposanten : machines, verpakkingen en hulpmaterialen. In deze hal worden ook de exposanten actief in brand management en design gebundeld.

De design village, een nieuw initiatief in 2006, heeft een differentiatie van de  doelgroep bewerkstelligd. Nooit waren er zoveel marketing managers, brand managers, productontwikkelaars en verpakkingsdesigners op de beurs aanwezig.
Uit de bezoekersenquete na de vorige EMPACK bleek een appreciatie van dit initiatief met vraag naar herhaling en uitbreiding.
Randprogramma
Het randprogramma wordt uitgebreid, waarvoor samenwerking werd gezocht met gerenomeerde instanties.
Allereerst hebben we de traditionele learnShops, een forum dat zeer gesmaakt wordt door exposanten en bezoekers. learnShops bieden de exposanten de mogelijkheid hun bedrijf in de kijker te zetten aan de hand van echte case studies. Klanten van de exposanten belichten een toepassing van de exposant.
Hierbij geven zij uitleg bij de verschillende keuzemogelijkheden en de redenen van hun keuze. Bezoekers krijgen op deze manier een veel objectiever beeld van de oplossingen die er op de markt beschikbaar zijn.

Dat dit geen loutere verkoopspresentaties zijn, wordt gegarandeerd door een Steering Committee, samengesteld uit het BVI (Belgisch Verpakkingsinstituut) en het NVC (Nederlands Verpakkings Centrum), dat alle presentaties vooraf screent
en beoordeelt op hun objectiviteit en kwaliteit. Er worden zowel thematische als productgerichte learnShops gebracht.
In de design village werden de seminaries vorig jaar zeer gesmaakt. Dit jaar wordt de focus gelegd op retailpackaging, design & ontwerp en brandmanagement.
Verder werd samenwerking gezocht met o.a. volgende partners:

  • Het BVI organiseert samen met het Gemeenschappelijk Platform "Verpakking en verpakkingsafval" (VBO-VOKA-UWE-VOB) het seminarie "Een wereld zonder verpakking: droom of nachtmerrie?"
    Marleen Calcoen van het IBE-BVI verklaart hun deelname: “Voor België is easyFairs® EMPACK dé ontmoetingsplaats van verpakkingsproducenten en hun gebruikers, een uitgelezen platform om er het jaarlijks gezamelijk seminarie in te richten. De deelnemers wordt zo meteen ook de mogelijkheid geboden een informatieve voormiddag te koppelen aan het beursbezoek.” 
  • Federplast (Polygonya) brengt, in samenwerking met het Vlaams Kunststofcentrum, de organisaties Belgian BioPackaging-Pack4Food, en het BVI op woensdag 10 oktober een gemeenschappelijke seminarie
    met als thema ‘Innovatie en Duurzaamheid, zijn biopolymeren dé toekomst?
    Dirk Wens van Belgian BioPackaging: “Wij zijn blij de beurs als forum voor onze lezing te kunnen gebruiken. easyFairs® EMPACK geeft “duurzaam ondernemen” een fikse duw in de rug.”

Een uitgebreid programma, verspreid over verschillende locaties op de beursvloer, dat in de volgende maanden nog uitgebreid zal worden en de honger van de bezoeker naar kwalitatieve informatie, ongetwijfeld zal stillen.
Frederik Van Aken, beursmanager easyFairs® EMPACK verklaart: “Het is duidelijk dat EMPACK een begrip is geworden op de Belgische markt. We hebben de steun van vooraanstaande partners, die geloven in (het concept van) onze beurs. Niet
alleen de bezoekers, maar ook de exposanten, zijn erg geinteresseerd in wat er leeft in de sector. Door al onze krachten te bundelen, kunnen we een zeer sterk inhoudelijk programma brengen.”

Een uitgebreid programma, verspreid over verschillende locaties op de beursvloer, dat in de volgende maanden nog uitgebreid zal worden en de honger van de bezoeker naar kwalitatieve informatie, ongetwijfeld zal stillen. Frederik Van Aken, beursmanager easyFairs® EMPACK verklaart: “Het is duidelijk dat EMPACK een begrip is geworden op de Belgische markt. We hebben de steun van vooraanstaande partners, die geloven in (het concept van) onze beurs. Niet alleen de bezoekers, maar ook de exposanten, zijn erg geinteresseerd in wat er leeft in de sector. Door al onze krachten te bundelen, kunnen we een zeer sterk inhoudelijk programma brengen.”

De bezoeker
Deze staat nog steeds centraal in het hele beursgebeuren. Hij is duidelijk op zoek naar oplossingen die zijn bedrijfsvoering efficiënter kan doen verlopen, zowel kosten- als tijdsbesparend. Hij wil op de hoogte blijven van de laatste trends en
ontwikkelingen in zijn sector.
Om deze doelgroep te bereiken, laat easyFairs investeringen in tools en acties niet achterwege. 

  • bezoekers kunnen zich voorregistreren om op de dag zelf wachttijden aan de inkom te vermijden en snel de beursvloer te kunnen betreden 
  • zij worden op de hoogte gehouden van de laatste exposantennieuwtjes en aanvullingen op het randprogramma d.m.v. nieuwsbrieven 
  • easyFairs voert een uitgebreide mediacampagne naar de doelgroep waarbij het portfolio van tijdschriften gevoelig zal uitgebreid worden, alsook gerichte databases worden aangeschaft 
  • in samenwerking met Management Media, de cataloguspartner, wordt ook nu weer een franstalige editie van Packaging2000 uitgebracht.

Voor de exposant is er een vernieuwde versie van de scanner om de gegevens van de bezoekers op zijn stand onmiddellijk op te vragen. Inge Van de Voorde, Marketing Manager easyFairs verduidelijkt: “Deze scanner hoeft op de beurs zelf
niet meer op een laptop aangesloten te worden en is dus kleiner en handiger van formaat. Het toestel kan de gegevens ter plaatse afrpinten. Na de beurs kunnen de gegevens ingeladen worden op een computer, bv. in een excel bestand, wat
het administratief werk na een beurs aanzienlijk vereenvoudigt.”

easyFairs® EMPACK
Brussels Expo
Datum: 10 & 11 Oktober 2007

Trefwoorden: Easyfairs, Empack, Verpakking

Contact Easyfairs

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share