Sterke winstgevendheid in 2005 voor neopost

Door: Neopost  19-04-2006
Trefwoorden: Jaarresultaten, Postoplossingen

Almere, 18 april 2006 - Neopost, Europees marktleider en wereldwijd de op één na grootste leverancier op het gebied van postoplossingen, heeft in 2005 sterke winstgevendheid behaald. De totale omzet bedroeg 827,3 miljoen euro. Op vergelijkbare basis[1] en bij constante wisselkoersen betekent dit een stijging van 8,9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Neopost behaalde een positieve EBITDA (Earnings Before Interest, Tax, Depreciation and Amortisation) van € 265,8 miljoen en de netto-inkomsten stegen met 32,4 procent tot 138 miljoen euro.

Over het hele jaar heeft Neopost in alle markten en sectoren een sterke groei doorgemaakt. Volgens Neopost hebben met name het succes van nieuwe frankeer- en couverteersystemen, een meer doelgericht marketingbeleid en de optimalisatie van distributienetwerken bijgedragen aan de goede resultaten. Ook de decertificering van mechanische frankeermachines - die in Nederland en Zwitserland inmiddels is afgerond en in Canada en de Verenigde Staten nog gaande is - is van invloed geweest op de sterke jaarcijfers.

Jean-Paul Villot, Chairman en CEO van Neopost: “We waren in 2005 in productie en prestatie weer sterker dan onze marktsector en hebben onze operating marge met 1,4 en netto-marge met 2,9 procent verbeterd. Dit is met name te danken aan de algehele verkoopgroei, de verschuiving in productaanbod richting high-end machines, veranderingen in posttarieven, meer verkoop van supplies, de winstgevendheid in Duitsland en controle over valuta-effecten. De performance in 2005 was volledig in lijn met onze strategie van constante, winstgevende groei.”

Naast de verschuiving naar high-end producten en optimalisatie van distributienetwerken verwacht Neopost dat de resultaten in de toekomst positief zullen worden beïnvloed door onder andere de uitbreiding van bestaande producten (leasing en supplies), de introductie van nieuwe diensten - waaronder onlinediensten en postage financiering - en specifieke productiviteitsprogramma’s.

Neopost verwacht in 2006 een verkoopgroei van 7 procent, met een operating marge van meer dan 25 procent. Voor 2008 wordt een verkoopomzet van 1 miljard euro verwacht (gebaseerd op de huidige beurskoersen) en een operating marge van 26 procent van de omzet. “We benutten niet alleen de mogelijkheden die zich in de markt voordoen, maar creëren ook zelf mogelijkheden voor nog sterkere winstgevendheid. Onze doelstellingen tonen het vertrouwen dat wij hebben in de eigen organisatie en onze mogelijkheden om in de toekomst een nog betere performance te kunnen neerzetten”, aldus Villot.

Het volledige Engelstalige persbericht is als pdf-bestand te downloaden op http://www.neopost.com  

Trefwoorden: Jaarresultaten, Postoplossingen

Contact Neopost

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share