Nederlanders verkopen gekregen cadeaus via internet

Door: Themarketingshop.nl  10-08-2007

Uit de Nationale Cadeau Enquête – gehouden in opdracht van www.bon-cadeau.nl -  is gebleken dat ruim zesendertig procent van de respondenten een gekregen cadeau wel eens doorgeeft aan een ander. Opvallend is het percentage van ruim veertien procent dat een gekregen cadeau wel eens doorverkoopt via een site als bijvoorbeeld Marktplaats.nl. Meer dan vijftien procent geeft aan dit nog niet gedaan te hebben, maar het wel een goed idee te vinden. Dit idee stuit overigens een meerderheid van vijfenvijftig procent tegen de borst.

Moeite met cadeaus vinden
“Uit de uitkomsten blijkt dat de kans redelijk groot is dat je een cadeau niet als eerste ontvangt,” aldus Tjeerd Korenstra van www.bon-cadeau.nl, initiator van de Nationale Cadeau Enquête die in juli 2007 is gehouden.

Hij vervolgt: “Met het onderzoek proberen we de Nederlandse cadeaucultuur in kaart te brengen. Cadeaus en attenties vormen in onze samenleving een belangrijke rol als smeerolie voor relaties. Een goed gekozen cadeau kan een relatie aanzienlijk versterken. Maar het vinden van het juiste cadeau is vaak geen gemakkelijke opgave”. De uitslag van het onderzoek bevestigt dit. Ruim zevenenzestig procent geeft aan het moeilijk te vinden om een leuk cadeau voor een ander te vinden. Ook cadeaus bedenken voor onszelf is niet makkelijk. Een kleine achtenveertig procent geeft aan moeite te hebben met het samenstellen van een verlanglijstje.

Gebaar belangrijker dan cadeau zelf
Ondanks de moeite die we hebben met het bedenken van een cadeau voor een ander of onszelf, blijken cadeaus bijna altijd goed in de smaak te vallen. Want ruim drieënnegentig procent van de ondervraagden geeft aan doorgaans blij te zijn met de cadeaus die ze ontvangen. De overige respondenten geven aan soms blij te zijn.


Contact Themarketingshop.nl

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share