Nieuwe koploper op het gebied van klantcontact

Nieuwe koploper op het gebied van klantcontact van Unamic/hcn

Door: Unamic/hcn  07-10-2008

Unamic en HCN, twee toonaangevende bedrijven op het gebied van Business Process Outsourcing (BPO) van klantprocessen, hebben bekend gemaakt dat zij met ingang van vandaag als één onderneming verder zullen gaan. Met een gezamenlijke omzet van 60 miljoen euro wordt het nieuwe bedrijf tevens de grootste onafhankelijke partij op de Nederlandse markt.

Voor de samengevoegde onderneming werken circa 3.000 mensen. “In onze branche zijn schaalgrootte en locatiespreiding van vitaal belang”, stelt Simon Verzijl, algemeen directeur van HCN. “Door het samenvoegen van Unamic en HCN ontstaat een zeer krachtige en aantrekkelijke organisatie. Zij is de enige in haar soort in Nederland waar opdrachtgevers terecht kunnen voor een compleet dienstenaanbod op het gebied van klantprocessen.” Jeroen ten Haave, algemeen directeur van Unamic, voegt hieraan toe: “Deze stap past bij de Buy & Build strategie die Unamic sinds 2006 heeft ingezet, het jaar waarin wij investeringsmaatschappij Van den Ende & Deitmers hebben aangetrokken als aandeelhouder.” Dick Bakker en René Eijsermans, medeoprichters van HCN, blijven via hun holding M-4 Groep B.V. als investeerders betrokken in de nieuwe combinatie.

Unamic/HCN ziet het als haar missie om koploper te zijn als het gaat om omzetverhoging en rendement uit klantprocessen voor haar opdrachtgevers. Steeds meer Nederlandse bedrijven nemen de strategische beslissing om klantprocessen uit te besteden. Vaak wordt als reden gegeven het streven naar een hoger rendement door het optimaliseren van de opbrengst per klant, het verhogen van de klanttevredenheid en een grotere kostenflexibiliteit. Ook in de nieuwe samenstelling zal Unamic/HCN zich bezighouden met het gehele BPO-proces: van klantenservice tot technische helpdesk, van facturatie tot ‘collection-activiteiten’.  Het uitbesteden van deze activiteiten naar Nederlandstalige offshore locaties is hierbij tevens aan de orde. Met vestigingen in Suriname en Turkije neemt de nieuwe organisatie op dit gebied direct een marktleiderspositie in. Op de offshore locaties zijn ondertussen circa 550 medewerkers werkzaam die de Nederlandse markt bedienen.

Over Unamic/HCN
Unamic/HCN is actief op het gebied van Business Process Outsourcing van klantprocessen. Met tien vestigingen in de Benelux, drie offshore vestigingen (Paramaribo, Istanbul, Antalya) en twee onsite locaties bij opdrachtgevers is Unamic/HCN de grootste onafhankelijke partij op de Nederlandse markt. In zowel de business-to-consumer als de business-to-business markt ondersteunt Unamic/HCN bedrijven bij het verhogen van omzet en rendement uit klantprocessen. De dienstverlening van Unamic/HCN bestaat onder andere uit het voor opdrachtgevers uitvoeren van multi-channel klantcontacten, activiteiten op het gebied van billing, backoffice en collection, on-site ondersteuning, offshoring en Interim Management & Training. Unamic/HCN heeft ongeveer 3000 medewerkers in dienst, behaalt jaarlijks 60 miljoen euro omzet, voert in 2 miljoen uur 15 miljoen calls per jaar, beantwoordt 1,2 miljoen e-mails en Unamic/HCN factureert en incasseert voor opdrachtgevers op jaarbasis 900 miljoen euro.

Unamic is bij dit traject ondersteund door investeringsmaatschappij Van den Ende & Deitmers. HCN is begeleid door Lingedael Groep en Boer & Croon.

Voor meer informatie en/of interviews neemt u contact op met:

Dhr. Ariën Westmaas

Marketing & Communicatie Manager Unamic/HCN
Telefoon: +31-36-545 9147 E-mail: [email protected]