Samsung besteedt klantenservice uit aan Unamic/HCN

Samsung besteedt klantenservice uit aan Unamic/HCN van Unamic/hcn

Door: Unamic/hcn  14-07-2009

Naar aanleiding van het succesvol outsourcen van de Belgische klantcontact activiteiten van Samsung aan Unamic/HCN in Vilvoorde (BE) heeft Samsung Nederland middels een co-sourcing constructie deze stap nu ook gemaakt. Unamic/HCN heeft inmiddels 45 werkplekken, voorzien van haar eigen contactcenter technologie, geïnstalleerd in het kantoor van Samsung te Delft en voert sinds 1 juni alle inbound gesprekken uit.

Het betreft calls van eindklanten en dealers van artikelen uit de gehele Samsung productlijn die variëren van vragen over productspecificaties en werking van producten tot administratieve vragen over garantie en reparaties.

Denny Haayen, manager van de contactcenters van Samsung in de Benelux, over de uitbreiding van de samenwerking: ‘Gezien de succesvolle start van de klantcontact activiteiten in België met Unamic/HCN zijn wij positief over de uitbreiding van deze diensten naar Nederland. Samsung is een kwaliteitsmerk en hierbij hoort de best mogelijke service richting onze wederverkopers en eindklanten.’

Met deze samenwerking verstevigt Unamic/HCN haar positie op gebied van co-sourcing van klantprocessen. Geert-Jan Vintges, directeur Business Development Unamic/HCN: ‘Het lijkt een trend te worden. Deze vorm van samenwerking is nu eenmaal zeer aantrekkelijk voor organisaties: het
klantenserviceapparaat dicht bij huis met de voordelen op het gebied van kostenflexibilisering, state of the art technologie en gespecialiseerde medewerkers.’

Over SAMSUNG Electronics – http://www.samsung.com/nl  
Onder het motto ‘The future is not to be predicted, but to be created’ is SAMSUNG Electronics uitgegroeid tot marktleider op vele gebieden. Variërend van monitoren en TV’s tot mobiele telefoons en geheugenchips. SAMSUNG is een van de snelst groeiende merken ter wereld. Bij het bedrijf werken 164.600 mensen in 179 vestigingen in 61 landen. In 2008 behaalde SAMSUNG Electronics wereldwijd een totale omzet van US$ 96 miljard. SAMSUNG Electronics Benelux is met een omzet van meer dan € 1 miljard een van de weinige ‘1 billion euro companies’ in de Benelux. Met vijf designcentra over de hele wereld laat SAMSUNG zien dat consumentenelektronica om meer dan technologie draait. SAMSUNG laat zich inspireren door de lifestyles van consumenten. Voor meer informatie over SAMSUNG Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (€ 0,10 p/m) of www.samsung.com/nl bezoeken.

Over Unamic/HCN – http://www.unamic.com  
Unamic/HCN is actief op het gebied van Business Process Outsourcing van klantprocessen. Met vestigingen in de Benelux en offshore vestigingen (Suriname, Turkije) is Unamic/HCN de grootste onafhankelijke facilitaire klantproces dienstverlener op de Nederlandse markt en marktleider op het gebied van co-sourcing en offshore klantcontact. Om te beantwoorden aan operationele en strategische doelstellingen van opdrachtgevers biedt Unamic/HCN een aantal flexibele diensten op het gebied van klantprocessen. Bijvoorbeeld klantenservice, technische helpdesk, sales, facturatie en credit management. Tevens is het mogelijk adviseurs of trainers van Unamic/HCN in uw eigen organisatie in te zetten om processen in te richten, te verbeteren of om uw eigen mensen op te leiden.

Voor meer informatie en/of interviews neemt u contact op met:

Dhr. Ariën Westmaas, Marketing & Communications Manager
Telefoon: +31-(0)36 545 91 47
Mobiel: +31-(0)6 547 362 87
E-mail: [email protected]