Werknemer minder vertrouwen in goed verloop vakantieperiode

Door: Unique  26-06-2009

Almere, 26 juni 2009 – Ruim veertig procent (42) van de werknemers ziet op tegen de zomerperiode. Dit percentage is gestegen ten opzichte van vorig jaar, toen gaf slechts 33 procent aan de zomerperiode slecht tegemoet te zien. Dit blijkt uit een internetonderzoek van Unique Uitzendburo. Ruim 600 respondenten gaven antwoord op de vraag: Hoe zie jij de zomerperiode op je werk tegemoet?

Evenals in 2008 peilde Unique in het kader van de zomervakantie hoe werknemers in dit turbulente jaar de zomerperiode op het werk verwachten. Voor 23 procent van de respondenten geldt dat er op hun werk geen vakantiekrachten worden ingehuurd in verband met de crisis. Om deze reden verwachten ze problemen in de zomer. Daarnaast geeft tien procent aan dat vakanties van collega’s onderling niet goed worden afgestemd en stelt negen procent dat er nooit extra hulp van vakantiekrachten is binnen hun organisatie.

Michel de Lassacquère, algemeen directeur van Unique verklaart: “Dit jaar merken we heel sterk dat bedrijven later dan normaal hun vacatures voor vakantiekrachten aanmelden. In het huidige economische klimaat zijn organisaties inderdaad voorzichtiger geworden en alleen wanneer het echt nodig is, worden vakantiekrachten ingezet. Dit is een logisch gevolg van de markt, echter om de huidige werknemers productief te houden is het belangrijk dat ze ook kunnen genieten van hun vakantie. Het is niet de bedoeling dat zij gestresst op vakantie gaan en bij terugkomst blijkt dat het werk zich nog meer heeft opgestapeld. Vakantiekrachten zijn relatief goedkoop, kunnen een frisse wind door de organisatie laten waaien en met nieuwe ideeën innovaties stimuleren.”

Er is ook goed nieuws. 45 Procent van de respondenten ziet de zomer namelijk wel rooskleurig in. Dit komt doordat vakanties binnen hun organisatie goed worden afgestemd (25 procent van totaal), ofwel doordat er vakantiekrachten worden ingeschakeld tijdens de pieken (20 procent van totaal). De overige dertien procent verwacht een redelijke zomer, ze vinden het niet erg om eventueel een tandje harder te moeten werken.

-----------------------

Over Unique.
Unique uitzendburo heeft een landelijk netwerk van meer dan 100 vestigingen, gespecialiseerd in de bemiddeling van Administratief, Commercieel, Financieel en Secretarieel personeel. De aandacht voor de persoon staat hierbij centraal. Met de merkwaarden lef, persoonlijk, gedreven, kwaliteit en stijlvol haalt Unique het beste uit mensen. Dit komt onder meer tot uiting in de persoonlijke ontwikkeling van de uitzendmedewerkers die Unique stimuleert, coacht en begeleidt. Daarnaast bieden de labels Finance en Multilingual Services gespecialiseerde diensten. Unique is onderdeel van USG People N.V. Kijk ook op www.unique.nl.

Meer informatie:
Marcommit PR
Denise van Ooijen
Tel. 035-5822730 / 06-47049961
E-mail: [email protected]  



Contact Unique

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share