Genomineerden voor Marketeer of the Year 2007 bekend

Door: Usg Capacity  13-04-2007

Almere, 12 april 2007 – Herwin van den Berg, marketing directeur Heineken Nederland, Raymond Spanjar, Chief Hyving Officer van Hyves en Jan Marijnissen, fractievoorzitter van de SP zijn genomineerd voor de Marketeer of the Year 2007. Zij verdedigen op 6 juni 2007 tijdens MarketingLive! 07 hun kandidatuur voor deze prestigieuze titel in de Cruise Terminal in Rotterdam. De Award wordt dit jaar voor de zevende keer toegekend aan de markteer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe én oude marketinginstrumenten inzet. Hoofdsponsor dit jaar is USG Capacity, het bureau voor werving & selectie en interim-management op het gebied van communicatie en marketing. Als arbeidsmarktspecialist voor onder andere marketingprofessionals, heeft zij ook zitting genomen in de jury.

De drie genomineerden marketeers zijn de afgelopen maanden aangemeld door leden, lezers en bezoekers van de community rondom het Tijdschrift voor Marketing en Platform Innovatie in Marketing (PIM). Vervolgens heeft de jury de lijst met aanmeldingen teruggebracht tot een top drie. Dit gebeurde aan de hand van een aantal belangrijke criteria zoals de effectiviteit (wat is dankzij marketing in de markt gebeurd?), innovatie (is er sprake van nieuwe marketinginstrumenten?) én persoonlijkheid (is deze persoon in staat om marketing weer een plek te geven in de bestuurskamer?).

Katinka Habermehl-Reuling, Algemeen Directeur van USG Capacity: “Door als hoofdsponsor te participeren in de Marketeer of the Year verkiezing benadrukken wij het belang van deze essentiële functie binnen bedrijven. Het grote succes van deze Award onderstreept dat marketeers worden gewaardeerd vanwege de manier waarop zij zich onderscheiden. Zeker in de krapper wordende arbeidsmarkt wordt het voor bedrijven steeds lastiger om de beste binnen te halen en vervolgens te behouden. Door het faciliteren van deze verkiezing helpen we organisaties hun waardering voor markteers uit te spreken.”

De jury bestaat dit jaar uit de organisatoren: Hans Molenaar (voorzitter PIM), Monica van der Meeren (directielid USG Capactiy), Frank van Delft (bestuurslid NIMA), voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing) en de prijswinnaars van de voorgaande jaren: Suzanne Ekel (ex-Monsterboard), Robert de Groot (voormalig commercieel directeur Citroën Nederland), René Frijters (directeur Alex Beleggingsbank), Alexander Ribbink (CEO van TomTom) en Hans Hagenaars (directeur ING).

-----

Over Marketeer of the Year Award
De Marketeer of the Year Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de marketeer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstrumenten inzet. De Award is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing (PIM), NIMA en het Tijdschrift voor Marketing. Hoofdsponsor dit jaar is USG Capacity. Eerdere winnaars zijn: Theo Schellekens (winnaar van de prijs in 1999 en ex-Wehkamp), Suzanne Ekel (winnaar van de prijs in 2001 en ex- Monsterboard), Robert de Groot (winnaar in 2003 en voormalig commercieel directeur Citroën Nederland), René Frijters (winnaar van de prijs in 2004 en directeur Alex Beleggingsbank), Alexander Ribbink (winnaar van de prijs in 2005 en CEO van TomTom) en Hans Hagenaars (winnaar van de prijs in 2006 en directeur ING).

Over USG Capacity
USG Capacity is sinds 1998 onderdeel van USG People en al meer dan 15 jaar een toonaangevend bureau voor werving & selectie en interim-management op het gebied van communicatie en marketing. USG Capacity richt zich op professionals met een hbo- of academische achtergrond en minimaal 3 jaar relevante werkervaring. De kracht van USG Capacity komt voort uit de persoonlijke kwaliteiten van de consultants, de individuele aanpak. Niet alleen in het vervullen van vacatures, maar ook als netwerkfacilitator door het organiseren van seminars, workshops, lunch- en netwerkbijeenkomsten. USG Capacity heeft een landelijke spreiding van 9 kantoren in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. Meer informatie is te vinden op www.usgcapacity.nl.

Meer informatie:
Marcommit PR
Monique Visser
Tel: 035-5822730 / 06-46182796
[email protected]