Herwin van den Berg van Heineken, Marketeer of the Year 2007

Herwin van den Berg van Heineken, Marketeer of the Year 2007 van Usg Capacity

Door: Usg Capacity  07-06-2007

USG Capacity waardeert Nederlands marketingtalent

Almere, 7 juni 2007 – Herwin van den Berg, marketing directeur Heineken Nederland, is uit drie genomineerden tijdens het MarketingLive event in de Rotterdam Cruise Terminal uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2007. Het is de zevende keer dat deze prestigieuze prijs is uitgereikt. De twee andere genomineerden waren dit jaar Raymond Spanjar, Chief Hyving Officer van Hyves en Jan Marijnissen, fractievoorzitter van de SP. De Award wordt ieder jaar uitgereikt aan de marketeer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe én oude marketinginstrumenten inzet. De Award is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing (PIM), NIMA en Tijdschrift voor Marketing. Hoofdsponsor van het MarketingLive event was dit jaar USG Capacity.

De drie finalisten presenteerden tijdens het event voor een volle zaal en de jury, een afsluitende case. Drie verschillende personen die heel goed de wensen uit de markt in de gaten houden en daardoor hun doelgroepen op vernieuwende en succesvolle wijze weten te bereiken. Herwin van den Berg werd uiteindelijk door de jury gekozen en dankt zijn overwinning vooral aan zijn enthousiasme en gedrevenheid. De vakjury was unaniem in haar oordeel, Herwin’s totale presentatie had hen overtuigd: “Hij heeft laten zien dat hij op dit gebied boven de materie staat en is ons inziens in staat om het verschil te maken in de markt. Daarnaast is hij een voorbeeld voor andere marketeers door de lef die hij toont en het risico dat hij neemt.” Herwin van den Berg: “Het is natuurlijk super om door de vakjury gekozen te worden tot nummer één, niet alleen voor mijzelf is dit een bekroning op al mijn werk, maar ook voor mijn collega’s bij Heineken die me hebben ondersteund.”

Monica van der Meeren, areamanager bij USG Capacity en jurylid Marketeer of the Year: “De Nederlandse marketeers hebben mij als jurylid positief verrast met hun creatieve benadering van het vak. Doordat de core business van USG Capacity het selecteren van communicatie- en marketingprofessionals is, heb ik als jurylid professioneel kunnen bijdragen aan de selectie van de beste marketeer. Het grote succes van deze Award onderstreept dat marketeers worden gewaardeerd door de manier waarop zij zich onderscheiden. Voor ons een extra uitdaging om marketingtalent te ontplooien in het Nederlands bedrijfsleven.”

-------------------------
Noot voor de redactie: onderschrift bijgesloten foto: Links Herwin van den Berg, Marketeer of the Year 2007, rechts Monica van der Meeren, areamanager bij USG Capacity en jurylid Marketeer of the Year 2007.

Marketeer of the Year Award
De Marketeer of the Year Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de marketeer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstrumenten inzet. De Award is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing (PIM), NIMA en het Tijdschrift voor Marketing. Hoofdsponsor van het MarketingLive event was dit jaar USG Capacity. De jury bestond dit jaar uit: Suzanne Ekel (winnaar van de prijs in 2001 en ex- Monsterboard), Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en voormalig commercieel directeur Citroën), René Frijters (winnaar van de prijs in 2004 en directeur Alex Beleggingsbank), Alexander Ribbink (winnaar van de prijs in 2005 en CEO van TomTom), Hans Hagenaars (winnaar van de prijs in 2006 en directeur ING), Monica van der Meeren (areamanager van USG Capacity), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (bestuurslid Nima) en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing/www.marketing-online.nl/www.MolBlog.nl).

USG Capacity
USG Capacity is sinds 1998 onderdeel van USG People en al meer dan 15 jaar het toonaangevende bureau voor werving & selectie en interim-management voor communicatie- en marketingprofessionals. USG Capacity richt zich op professionals met minimaal hbo-niveau en 3 jaar relevante werkervaring. De kracht van USG Capacity komt voort uit de persoonlijke kwaliteiten en betrokkenheid van de consultants, de individuele aanpak en de sterke marktfocus. De diensten van USG Capacity gaan verder dan alleen het invullen van vacatures. Zo informeert zij kandidaten en opdrachtgevers over de ontwikkelingen in de arbeidsmarkt op het gebied van communicatie en marketing. USG Capacity heeft een landelijke spreiding van 9 kantoren in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. Meer informatie is te vinden op www.usgcapacity.nl.

Meer informatie:
Marcommit PR
Monique Visser
Tel. 035-5822730 / 06-46182796
E-mail: [email protected]