USG Capacity eerste Associated Member van het NIMA

Door: Usg Capacity  15-02-2008

USG Capacity en het NIMA zorgen samen voor de juiste match tussen marketeers en hun ambities

Almere, 14 februari 2008 – USG Capacity, het bureau voor werving & selectie en interim-management op het gebied van marketing en communicatie, is de eerste Associated Member van het NIMA (Nederlands Instituut voor Marketing). De partijen gaan samenwerken als gevolg van de nog steeds toenemende vraag naar goed opgeleide marketeers. Beide organisaties combineren hun krachten en expertises op het gebied van de persoonlijke ontwikkeling van marketeers. Een eerste stap in het partnership is het verder uitbreiden en professionaliseren van de vacatureservice van het NIMA. Daarmee zorgen de partijen er gezamenlijk voor dat er op de NIMA site nog eenvoudiger een juiste match kan plaatsvinden tussen marketingprofessionals en marketingfuncties.

“Uit ons netwerk en uit diverse onderzoeken blijkt dat er nog steeds een toenemende vraag is naar goed opgeleide marketeers”, aldus Frank van Delft, directeur van het NIMA. “Het NIMA ondersteunt de marketeer in zijn of haar carrière, want zonder kennisontwikkeling geen carrière, zeker in het dynamische marketingvak. Wij zorgen ervoor dat marketingprofessionals zich, al dan niet na het behalen van een NIMA-Diploma, blijvend kunnen ontwikkelen. Daarnaast bieden wij hen mogelijkheden om via het netwerk of via de vacatureservice een passende baan of een nieuwe collega te vinden. En dat gaat nu dus nog eenvoudiger dankzij de structurele samenwerking met USG Capacity.”

“Uit onze veelvuldige contacten met zowel opdrachtgevers als professionals weten we dat de marketeers in de huidige arbeidsmarkt steeds meer belang hechten aan doorgroeimogelijkheden en persoonlijke ontwikkeling,” aldus Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van USG Capacity. “Vooral op dit gebied is de samenwerking met het NIMA voor ons van toegevoegde waarde. Door onze expertises te combineren, wordt het mogelijk om zowel het marketingvakgebied als de marketeers verder te professionaliseren.”