In opdracht NovumPharma ontwikkelde én produceerde XCJ de nieuwe verpakking voor BIOGAZE

In opdracht NovumPharma ontwikkelde én produceerde XCJ de nieuwe verpakking voor BIOGAZE van Advies En Reclameproductiebureau XCJ

Door: Advies En Reclameproductiebureau XCJ   31-05-2007

Deze verpakking kan zowel hangend als staand gebruikt worden. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid deze op de juiste positie in het schap te plaatsen, met name daar waar óók de pleisters al dan niet hangend gepresenteerd worden.
De verpakking is van 350 grams enkelzijdig sulfaat karton en kan zonder plakhandelingen door harpoensluitingen opgezet worden. De bedrukking is in twee kleuren offset met vernis.
Het product is optimaal zichtbaar en door de twee schuinstaande zijdes is er meer dan voldoende ruimte voor een optimale branding.

Verpakkingsontwerp vergt niet alleen creativiteit, maar ook gevoel voor de markt, concurrentie én produceerbaarheid van concepten. XCJ toont keer op keer aan met innovatieve oplossingen te komen. Doordat we tijdens de conceptontwikkeling al rekening houden met de produceerbaarheid zijn we in staat vaak voor veel lagere kosten óók de productie te verzorgen. Iets waar de relaties van XCJ graag gebruik van maken.

Over XCJ:

XCJ. Drie letters die samen model staan voor de meest recente manier van communiceren: snel, effectief, lekker kort en krachtig.

XCJ. De naam van hét Apeldoornse bureau voor reclame en productie. Synoniem voor snel, effectief en krachtig (samen)werken via korte communicatielijnen. Een groeiend aantal mensen zet de nieuwste fonetische spelling moeiteloos om in spraak. Degenen die daarmee minder vertrouwd zijn, helpen wij met plezier verder. XCJ staat voor ‘ik zie je’. En dat maken wij waar.

 

Onze uitgangspunten voor verpakkingsontwerp:

Een goede verpakking is als een magneet. Ogen en handen worden ernaartoe getrokken. Ook als de verpakking tussen tientallen andere verpakkingen in het schap staat. Waarom heeft de ene verpakking dat wel en de andere niet? Het antwoord schuilt in de kennis en kunde van de ontwerper. Die weet wat het oog vraagt en de consument wenst. Die kent de positie van het verpakte artikel tussen de concurrentie. Die weet van trends, doelgroepgevoelens en marktstrategieën. En die houdt van karakteristieke verpakkingen die zich verhouden tot de inhoud en op eigen wijze opvallen.

XCJ ontwikkelt, ontwerpt en produceert verpakkingen. Van eenvoudige kartonnen doosjes, verzendverpakkingen, promotionele verpakkingen tot vacuüm gevormde blisters en alles wat daartussenin zit. Bij XCJ is de inhoud vaak al verleidelijk, gezond en aantrekkelijk. Wij specialiseerden ons in verpakkingen voor cosmetica, farmaceutische en aanverwante producten. Maar al is de inhoud nog zo verleidelijk, de verpakking moet dat minimaal ondersteunen en nog liever overtreffen.

Los van de magneetwerking moet een verpakking hanteerbaar en functioneel zijn. Een verpakkingsconcept moet passen bij de verkoopruimte, verkoopomgeving en de plaats en positie in de schappen of de verkoopruimte. Een goede verpakking beschermt de inhoud, voorkomt dat geuren vervliegen, kleuren verbleken en is desondanks toch gemakkelijk te openen. Een goede verpakking is representatief voor de inhoud. Waar wenselijk maakt XCJ eerst driedimensionale modellen zodat de opdrachtgever met eigen ogen kan zien of de verpakking doet wat hij moet doen.

En de wet? Vooral in de farmaceutische industrie is de verpakking ook de drager van een boodschap en van regels over toepassingen en gebruik. XCJ specialiseerde zich in teksten en vertalingen over cosmetische, lifestyle en OTC verwante producten. Niet alles kan en mag. XCJ houdt bij dit type verpakkingen en teksten rekening met de KAG-KOAG bepalingen en bij alle andere verpakkingen aan de bepalingen die daar eventueel voor gelden.

XCJ verpakkingen zie je niet over het hoofd


Contact Advies En Reclameproductiebureau XCJ

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share