XCJ ontwikkelde in opdracht van Adviesbureau Osmose de Hepatitis voorlichtingscampagne

XCJ ontwikkelde in opdracht van Adviesbureau Osmose de Hepatitis voorlichtingscampagne van Advies En Reclameproductiebureau XCJ

Door: Advies En Reclameproductiebureau XCJ   15-12-2008
Trefwoorden: Ontwerp, Ontwikkeling

XCJ reclameproductie ontwikkelde in opdracht van Adviesbureau Osmose de voorlichtingscampagne over Hepatitis gericht op de Turkse bevolking in Arnhem

Adviesbureau Osmose (voor Multiculturele vraagstukken) organiseerde samen met ziekenhuis Rijnstate en Arnhemse huisartsen een campagne om de Turkse Arnhemmers te informeren over hepatitis B en C.
XCJ reclameproductie werd gevraagd de vormgeving te realiseren van het campagnebeeld en dit toe te passen in de voorlichtingsbrochures, posters en ansichtkaarten. Daarnaast diende XCJ de productie van het één en ander te verzorgen.

 

 

Een bijzonder project volgens Frank van der Meulen, Directeur van XCJ reclameproductie.

‘Toen we benaderd werden door Osmose voor de ontwikkeling van deze campagne hebben we uitgebreid de tijd genomen om samen met het team van Osmose uitgebreide inventarisatiegesprekken te houden. De vraagstelling van Osmose was zeer specifiek: “Ontwikkel een campagnebeeld wat deze doelgroep aanspreekt, passend in hun belevingswereld”
Een uiterst lastig te bereiken doelgroep overigens.
Dit vroeg van alle mensen bij XCJ een inspanning zich te verdiepen in een doelgroep waar we over het algemeen simpelweg geen contact mee hebben.
De ontwikkeling van deze campagne was meer dan het bepalen van een pakkend campagnebeeld gevat in een mooie en eigentijdse uitstraling. Zelfs ons eigen gevoel voor stijl en vormgeving moesten we deels laten voor wat het was.
Door de nauwe samenwerking met Osmose die ons een uitgebreide beschrijving gaf van deze groep mensen, zijn we er in geslaagd een passend campagnebeeld te ontwikkelen. Het ziet er naar uit dat deze campagne een succes gaat worden en de anders zo moeilijk bereikbare doelgroep optimaal weet te bereiken.’


Osmose voorziet de komende periode alle locaties waar Turkse Arnhemmers veel komen van het ontwikkelde informatiemateriaal. Osmose zet mensen en middelen in om Turkse winkeliers en het Turkse bedrijfsleven te motiveren met hun samen te werken. Zo kunnen zij de aandacht van de klanten trekken en ze voorzien van informatie. Overal in Arnhem zal de herkenbare poster met bijbehorende informatiebrochure en een toepasselijke ansichtkaart te zien zijn. Hiermee zullen de Turkse Arnhemmers kennis kunnen maken van hoe gevaarlijk besmetting met hepatitis B of C is en wat de gevolgen van besmetting kunnen zijn. De campagne is er op gericht dat de Turkse Arnhemmers, nadat zij geïnformeerd zijn, zelf het initiatief nemen om naar hun eigen huisarts te gaan voor een verwijzing naar een bloed prikpost. Daar kunnen zij laten onderzoeken of zij besmet zijn met hepatitis B of C. De meeste Arnhemse huisartsen zijn hierbij betrokken en werken hieraan mee.



Project Hepatitis Arnhem
Osmose, adviesbureau voor multiculturele vraagstukken

Kastanjelaan 51-53
6828 GJ Arnhem
026 352 34 11

06- 81221103 Hepatit consulent – Turk

http://www.hepatitbilgihatti.nl (hepatitis informatielijn)


XCJ reclameproductie
F.E. van der Meulen
Prof. Röntgenstraat 8
7314 AM Apeldoorn


055-5786129
06-22406476


www.xcj.nl

Trefwoorden: Ontwerp, Ontwikkeling

Contact Advies En Reclameproductiebureau XCJ

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share