B the One Tijdschrift op maat / Maatblad

B the One Tijdschrift op maat / Maatblad van B the One

Door: B the One  07-11-2011
Trefwoorden: Tijdschrift

Op vrijdag 11 november komt er een bijzonder vrouwenblad op de markt: B the One. Voor het eerst in Nederland is er een publiekstijdschrift dat in meerdere smaken per editie uitkomt. Geen “one size fits all” meer voor tijdschrift lezende vrouwen, maar een variant van het blad die het beste bij je lifestyle en interesses past, óók als die veranderen in de loop van je leven. Iets om trots op te zijn als land, want we lopen hiermee weer eens ver voor de troepen uit! Oprichtster en uitgever Barbara de Roos (46) heeft meer dan twintig jaar ervaring als eindredacteur, bladenmaker en uitgever bij bladen als Libelle, Yes, Flair en Kampioen, en vond dat het hoog tijd werd om de bladenindustrie te vernieuwen. “Dé Nederlandse vrouw bestaat niet meer”, betoogt ze, “in plaats daarvan zijn Nederlandse vrouwen in korte tijd steeds unieker, spannender en leuker aan het worden. Als uitgever kun je het dan ook niet meer maken om je lezers als kuddedier te blijven behandelen.“ Via een vragenlijst op internet kan een vrouw invullen hoe haar leven eruit ziet en kan ze een aantal keuzes aangeven voor de inhoud van het blad. Aan de hand daarvan ontvangt zij één van de 32 varianten van het magazine. Deze varianten zijn overigens niet totaal anders, het gaat dus niet om 32 verschillende bladen. Maar bij bepaalde pagina’s wordt er rekening gehouden met het persoonlijke profiel van de lezeres, en wordt de inhoud daarop aangepast. Gemiddeld zijn 5 pagina’s gelijk voor iedereen en is er één aangepast. Bij lezeressen met kinderen is 1 op de 4 pagina’s aangepast en wordt er zelfs rekening gehouden met de leeftijd van hun kinderen. Het aantal varianten zal in de toekomst langzaam opgevoerd worden. Online is er een veel verdergaande graad van personalisatie mogelijk en kunnen er zelfs unieke selecties van content ontstaan. De lezeressen van B the One krijgen de kans om mee te stemmen en mee te denken over het online aanbod. Zodra zich voldoende lezeressen hebben aangemeld, gaat er een aantal betaalde contentdiensten van start zoals dagelijks nieuws en film- en tv-tips op maat. B the One: een me-zine met een missie De 84 tot 100 pagina’s tellende glossy heeft een idealistisch karakter en zal vooral post-materialistische vrouwen aanspreken van 25 jaar en ouder. Dit zijn open en positief ingestelde vrouwen die het financieel redelijk tot goed voor elkaar hebben, en tegelijkertijd nieuwsgierig zijn naar wat er nog méér is in het leven. Zo staat er in het eerste nummer een artikel over Lidewij van Wilgen, die haar luxe leven in Nederland verruilde voor een bestaan als wijnboerin op het Franse platteland, lees je over hoe de Italiaanse onderwijzeres Fiorella Agrisani met één sms heel Italië op de been kreeg en vertelt columniste Marijke Kolk over haar eerste meditatieles. Ook is er een exclusief interview met bestsellerschrijfster Lynne Mc Taggart over haar nieuwste boek De Verbinding (The Bond) en is er een Iran-special met aandacht voor de mensenrechten met medewerking van Nobelprijswinnares Shirin Ebadi. B the One zal (nog) niet in de winkels komen te liggen, maar is vanaf 11 november 2011 om 11 uur te bestellen via de website www.btheone.nl en wordt dan binnen enkele weken thuisbezorgd. De normale prijs is € 7,50 per nummer, inclusief lidmaatschap van de online community, maar ter kennismaking zal er een bijzonder aanbod worden gedaan, dat bekend wordt gemaakt op de dag van lancering. Nog op zoek naar een origineel kerstcadeau? Voor € 12,50 (normaal € 14,95) is het mogelijk om het blad te bestellen mét een foto van de ontvanger op de cover.

Trefwoorden: Tijdschrift