CBMC Nederland organiseert branchedag voor de foodsector

CBMC Nederland organiseert branchedag voor de foodsector van Comite Christen Zakenmensen Nederland, Cbmc

Door: Comite Christen Zakenmensen Nederland, Cbmc  03-09-2007

De foodbranche is voortdurend in beweging. Steeds meer lijkt het te gaan om interactie tussen merk en consument. Met name gaat het daarbij om onderscheidend vermogen. Consumenten raken meer geïnteresseerd in ‘eerlijk eten’ en emotie rondom producten. Daarnaast dient ‘gezond’, genieten’ en ‘gemak’ de mens. Maar zijn producten en formules af te stemmen op die behoefte aan echtheid? Hoever kan en durft men te gaan om onderscheid te maken? Hoe authentiek zijn producten en formules? Hoe echt zijn ondernemingen en ondernemers zelf? Welke meerwaarde kan het christelijk geloof hebben als het gaat om het maken van onderscheid in de voedingsbranche? Tijdens de CBMC Fooddag wordt verder ingegaan op al deze vragen rond het thema: ‘Echtheid in de foodbranche, van trend naar toegevoegde waarde.’



Sprekers
De sprekers belichten het thema vanuit hun achtergrond en expertise. Christine Boland is trendanalist en consultant in mode, retail en media. Ze houdt zich bezig met het vroegtijdig signaleren van culturele, sociale en maatschappelijke ontwikkelingen en het effect daarvan op de consument. Jan Hordijk is vanaf 1980 werkzaam geweest in verschillende internationale Marketing en Sales posities, met name in de FMCG (Fast Moving Consumer Goods) sector. Momenteel is Jan Hordijk werkzaam voor Friesland Foods als corporate trade marketing & sales. Erik-Jan van den Brink, is partner in de holding DoBriDo. Hieronder hangen 17 natuurvoedingswinkels, Udea groothandel in biologische versproducten en de Icecreamfactory van Scheijndel. Jan-Willem Grievink is specialist in de foodsector via de EFMI Business School van de Universiteit Groningen en hij is ook directeur van het FoodService Instituut Nederland en ConCeption BV in Apeldoorn. Hij houdt zich bezig met commerciële verandervraagstukken en leiderschap in de foodsector en in de media sector.

De fooddag biedt een afwisselend programma rond een actueel thema. Met de sprekers, tafel- en forumdiscussies en uitgebreide netwerkmogelijkheden hoopt de organisatie een afwisselend en interessant evenement te organiseren, waar ondernemers uit de foodretail en -productie worden uitgedaagd in hun (zaken)leven. De fooddag vindt plaats op 17 oktober 2007, van 9.30 uur tot 17.00 uur. Deelname kost € 150,-. CBMC-leden betalen € 120,- Voor meer informatie kijkt u op www.cbmc.nl.

CBMC Nederland

CBMC staat voor Christian Business and Management Committees. In 1956 werd CBMC Nederland opgericht door de zakenman Dick van Katwijk. Hoewel de vorm en het uiterlijk van CBMC Nederland in de loop der jaren uiteraard zijn veranderd, is de missie nog steeds dezelfde: zakenmensen (ondernemers, leidinggevenden met budgetverantwoordelijkheid en vrije beroepsbeoefenaars, vooral in de profit sector) helpen Jezus Christus te vinden, te volgen en te verkondigen. Deze drie V’s komen op het volgende neer: evangeliseren in de zakenwereld en zorgen voor opbouw en training, zodat zakenmensen zelf weer anderen kunnen bereiken met het evangelie.



CBMC Nederland maakt deel uit van een sterk en hecht internationaal netwerk van zakenmensen, gevormd door CBMC International en Europartners. In Nederland komt men wekelijks op meer dan 70 locaties samen in plaatselijke teams. Binnen CBMC Nederland zet men zich in om Bijbels verantwoord te ondernemen, kansen te creëren, doelen te stellen en te realiseren. Dit alles op basis van de christelijke levensovertuiging. CBMC Nederland kent naast de wekelijkse bijeenkomsten nog andere ontmoetingsvormen, zoals de Ronde Tafel Teams, YCBMC (=Young CBMC), VrouwenNetWerk en Seniorenbijeenkomsten. De vereniging organiseert regelmatig landelijke bijeenkomsten, seminars over ethische vraagstukken en branchedagen. Daarnaast zijn er trainingsdagen en cursussen en wordt er studiemateriaal ontwikkeld. Verder geeft CBMC Nederland elke twee maanden het magazine ‘Business Contact’.


Contact Comite Christen Zakenmensen Nederland, Cbmc

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share