Eerste MBA Cross Media in Nederland opgericht

Door: Lemniscaat Management School  05-05-2006
Trefwoorden: Opleidingen

Utrecht, 5 mei 2006 – Op 9 mei 2006 wordt de eerste MBA Cross Media in Nederland opgericht. De MBA Cross Media is een gezamenlijk initiatief van Lemniscaat School of Management, Conclusion en bedrijven uit de media-keten. Het medialandschap is zo aan het veranderen dat er grote behoefte is aan cross-media specialisten die weten hiermee om te gaan. De MBA Cross Media biedt hiervoor een opleiding die praktijk en wetenschap rondom cross media combineert.

Door de voortdurende veranderingen in het medialandschap zijn er professionals nodig die de nieuwe wereld begrijpen en de toekomst maken. Daarom start in september 2006 de eerste MBA Cross Media in Nederland. Nog niet eerder is op dit wetenschappelijke niveau een volwaardige opleiding gestart. Het inhoudelijk programma wordt ontwikkeld en gedoceerd vanuit een combinatie van hoogleraren, media-experts en ervaringsdeskundigen uit de mediaketen.

In de media wereld gaat het om het zo effectief mogelijk overbrengen van de boodschap. Maar welk kanaal of welke combinatie van kanalen is effectief om de doelgroep te bereiken? We zien een continue veranderende mix van kanalen. Bijvoorbeeld Talpa dat afgelopen week startte met acht radiozenders op internet. En René Mioch die gestart is met het uitzenden van zijn interviews met filmsterren op een eigen website. De wereld verandert snel en de grote vraag is wie deze ratrace kan bijhouden of kan leiden.

De officiële oprichting van de MBA Cross Media vindt plaats op 9 mei aanstaande. Vanaf dat moment is ook de website www.mbacrossmedia.nl zichtbaar met uitgebreide informatie en aanmeldmogelijkheid. Tijdens deze Cross Media Experience is een unieke mix van vertegenwoordigers uit de media en wetenschap aanwezig. Deelnemers zijn onder andere hoogleraren uit de Academic Board van Lemniscaat School of Management en vanuit de mediaketen komen spelers als PCM, Wegener, Endemol, Ericsson, T-Mobile, Universal Music, Bertelsmann, Wolters Kluwer, Sanoma, Audax, KPN en IDG Nederland. Bij allemaal speelt de vraag: hoe zal de media-toekomst eruit zien en hoe bereiden wij onszelf als bedrijf hierop voor?

Over Conclusion
People Business is onze Core Business
Conclusion is een zakelijke dienstverlener met meer dan 1000 specialisten. Conclusion werkt in projecten, levert consultancy en detacheert binnen de business solutions: technology, communication, human capital en organisation. Conclusion heeft vestigingen in onder andere Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. Voor meer informatie: http://www.conclusion.nl

Trefwoorden: Opleidingen

Contact Lemniscaat Management School

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share