SMS beter voor klantcontact

SMS beter voor klantcontact van Algemeen Achterhoeks Persbureau

Door: Algemeen Achterhoeks Persbureau  05-11-2008
Trefwoorden: Mobiele Telefoon, Klantenbinding, Sms Service

De mobiele telefoon is niet meer weg te denken uit het moderne communicatietijdperk. Toch wordt er nog te weinig gebruik van gemaakt. En volgens Ir. Jan Pleiter, sales manager Benelux van de Europese SMS Reminder is dat een gemiste kans: “We bellen met de mobiele telefoon, sturen elkaar berichtjes en zelfs internet en televisie is mogelijk. Maar allemaal onder elkaar of voor zichzelf.” Volgens Jan Pleiter hebben ondernemers, verenigingen en politieke partijen het potentieel van de mobiele telefoon als communicatiemiddel nog niet ontdekt.

Kernboodschap via SMS
Marcel Kramer is mede-oprichter en vervolgt enthousiast: “SMS biedt de mogelijkheid om snel kernboodschappen door te geven. Denk daarbij aan een afspraakherinnering bij de bank of de aanbieding voor een nieuwe baan aan uitzendkrachten.” Jan Pleiter haakt in: “Natuurlijk gaat niet elke ondernemer op zijn of haar telefoon berichtjes in typen. Wellicht is dat de reden van het onbekende. Met de SMS Reminder hebben we de ideale oplossing voor veel organisaties.”

Snel vanaf de PC
Gebruikers van de SMS Reminder sturen individuele of groeps- SMS berichten eenvoudig vanachter hun PC. Omdat het programma volledig internet gebaseerd is blijft ingewikkelde programmatuur achterwege. Jan Pleiter: “Bij de ontwikkeling hebben we de gebruiker voorop gesteld. Met een paar muisklikken zijn vele SMS berichten te versturen. En allemaal verschijnen ze op de mobiele telefoon van de ontvanger als persoonlijk bericht. Dus met een persoonlijke aanhef en de naam van de afzender.” Volgens Jan Pleiter ziet de ontvanger het bericht alsof het persoonlijk ingetoetst en verzonden is. Juist dat maakt het contact met de klant persoonlijk. Aandacht is wat consumenten willen.

Communicatie in 160 tekens
Peter van Uden is als communicatieadviseur betrokken bij de SMS Reminder. Hij vult de beide heren aan: “Hoe bereik je klanten snel, efficiënt en met de juiste boodschap? Dat is de centrale vraag die geleid heeft tot de ontwikkeling van de SMS Reminder.” Volgens Peter van Uden is de SMS Reminder honderd procent praktijk gedreven. Hij geeft een voorbeeld. “Het komt regelmatig voor dat servicemonteurs, ondanks een gemaakte afspraak, voor een dichte deur staan. Dat kost heel veel geld en ergernis bij monteur en klant. Een herinnering per SMS blijkt het aantal ‘dichte-deur-gevallen’ tot wel zeventig procent terug te dringen.” En dat is slechts één voorbeeld van een toepassing.

Klantspecifiek
De SMS Reminder is geschikt voor vele groepen organisaties. Van commerciële bedrijven en verenigingen tot en met politieke partijen en overheid. De voorbeelden zijn legio, voor alle branches en typen ontvangers. Of het daarbij nu gaat om één enkel bericht, een bericht aan een geselecteerde groep, een volledig automatisch verzonden felicitatie bij een verjaardag of gewoon om iemand te bedanken. Belangrijk is dat consumenten en zakelijke gebruikers de aandacht krijgen die ze verdienen. Dat maakt de verzender van het bericht onderscheidend en gewaardeerd. En meer waardering leidt tot beter contacten tussen klanten, bedrijven en overheden. Dus naast een praktisch en economisch voordeel biedt de SMS Reminder ook een maatschappelijke functie. Meer informatie over de SMS Reminder: www.smsreminder.eu.

Trefwoorden: Afspraakbevestiging, Klantenbinding, Klantencontact, Mobiele Telefoon, Sms Bericht, Sms Reminder, Sms Service, Sms Tegoed,

Contact Algemeen Achterhoeks Persbureau

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share