Oplossingsgerichte marktaanpak loont!

Oplossingsgerichte marktaanpak loont! van Vion Q-linaire

Door: Vion Q-linaire  12-06-2008
Trefwoorden: Catering, Horeca, Vlees

'De hoge score in dit eerste FoodService Cooperation Onderzoek heeft duidelijk te maken met onze visie. De foodservicemarkt is een markt waarin oplossingen relevant zijn. Marktkennis en klantbehoefte zijn dan ook bepalend voor sales en marketing in ons beleid”, aldus Henk Lefers, General Manager VION Q-linaire, die er aan toevoegt dat een dergelijk onderzoek de branche motiveert en VION zelf aanzet tot meer ondernemerschap. ,,De uitkomsten die op VION betrekking hebben, zijn een bevestiging dat wij op de goede weg zijn. Vooral dankzij de vakkennis over de Foodservice kanalen, zijn we bovenaan geëindigd. Tegelijkertijd is deze uitkomst ook een uitdaging om in een volgend onderzoek de scores verder verbeteren. Zodat we inderdaad volgend jaar ook de overall winnaar zijn.'

Groeipotentie
Lefers signaleert een steeds grotere overlap tussen Foodservice als Retail, maar denkt wel dat de beslissers in foodservice op een andere manier tot hun beslissingen komen.Fo ,,Foodservice is een afzetkanaal met nog steeds groeikansen doordat het aantal plaatsen waar onderweg geconsumeerd wordt nog steeds toeneemt. Vion investeert dan ook structureel in nieuwe concepten die gericht zijn op de sterk gewijzigde eetpatronen van de consument. Onze productconcepten zoals fingerfood zijn hier een bewijs van. Het meest interessant vinden we nog steeds dat er 50.000 outlets zijn in Foodservice waarvan het merendeel onafhankelijk keuzes kan maken. Het opbouwen van goed partnership is daarin van belang. Partners zijn noodzakelijk om vernieuwing in de markt tot stand te brengen. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de kansen die wij als VION onze relaties kunnen bieden op het gebied van Biologische producten. Persoonlijk hoop ik dat we met biologische producten, of misschien wel beter geformuleerd, met vooral lekkere en vernieuwende producten binnen de contractcateringmarkt een stap verder komen. Ook de samenwerking met onze buitenlandse zusterbedrijven komt goed op gang voor wat betreft uitwisseling van kennis, gemeenschappelijke klanten en assortimenten. Als je kunt delen, dan kun je ook vermenigvuldigen!” Voor volgend jaar is de boodschap die VION Food Group wil afgeven helder: Stevig doorgaan en met haar relaties tot oplossingen komen die business opleveren voor iedereen.

Bron: Misset Horeca, 15 november 2007

Trefwoorden: Assortiment, Catering, Fingerfood, Foodservice, Foodservice Cooperation Onderzoek, Horeca, Instellingen, Marktkennis, Q-linaire, Vlees, Vleesproducten,