Tarieven van selectiebureaus onder vuur

Tarieven van selectiebureaus onder vuur van Brouwerdebruijn, Personeelsselectie En Arbeidsmarktcommunicatie

Door: Brouwerdebruijn, Personeelsselectie En Arbeidsmarktcommunicatie  05-10-2008
Trefwoorden: Wervingsbureaus, Vacatures, Personeel

BrouwerDeBruijn zet als relatieve nieuwkomer op de markt van personeelsselectie en arbeidsmarktcommunicatie het mes in de volgens haar vaak absurde tarieven.

Veel bureaus vragen een percentage van het loon van de kandidaat waarvoor wordt geworven. Dit percentage schommelt tussen de 25% en 30%.

'Dit kan echt lager', aldus Adriaan Brouwer, een van de oprichters van BrouwerDeBruijn. ' Waar het om gaat is om kostendekkend te werken en je uren betaald te krijgen', vult Paul de Bruijn, partner in het bureau, aan.

Door toepassing van een nominaal deel in de tarieven ontstaat een scherpe daling in de kosten bij de selectie voor hogere functies. Het verschil kan wel oplopen tot vele duizenden euro's. Door invoering van een vast basistarief wordt aangesloten bij de feitelijke tijdsinvestering. Die is immers in basis gelijk voor iedere functionaris, ongeacht zijn toekomstige salaris.

'Waarom moet je voor een kandidaat van € 100.000,00 twee maal zo betalen als een van € 50.000,00? Dat is niet uit te leggen, behalve dan dat iedereen het doet', aldus Brouwer. 'Bij ons lopen de kosten licht op met het salaris, omdat je voor een hoger betaalde functionaris mogelijk iets meer tijd kwijt bent, maar niet twee maal zoveel.'

Op de kwaliteit en service wordt niet bezuinigd: het bedrijf is iedere avond tot 19.00 uur bereikbaar en selectiegesprekken zijn bij voorkeur 's avonds.

Trefwoorden: Arbeidsmarkt, Arbeidsmarktcommuncatie, Hrm, Personeel, Personeelswerving, Tarieven, Vacatures, Werving, Wervingsbureaus,

Contact Brouwerdebruijn, Personeelsselectie En Arbeidsmarktcommunicatie

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share