E-coaching voor vrouwen minder effectief

Door: Romano Sandee; masseur en gewichtsconsulent  30-06-2009
Trefwoorden: Afvallen, Communicatiemiddelen, E-coaching

Tijdens de afslankchallenge zijn verschillende communicatiemiddelen gebruikt. In eerste instantie zouden de deelnemers via een online portaal informatie en begeleiding krijgen. Dit werkt voor de deelnemers onvoldoende omdat mensen het lastiger vinden elke week op een aparte website te kijken. Ook werd e-mail begeleiding toegepast. Hierbij viel het op dat dit veel effectiever is bij mannen dan bij vrouwen. Over het algemeen word het e-mailaccount beheert door mannen in huis waardoor vrouwen zo nu en dan er gebruik van maken. Daarnaast hechten vrouwen minder waarde aan e-mailcoaching terwijl mannen het juist op prijs stellen om informatie zwart op wit te zien. Opvallend Na 2 weken van de introductie van het Twitter Dietcoachingsprogramma (TwiD) is het echter opvallend om te melden dat hier alleen vrouwelijke deelnemers zijn. Echter zou dit te maken kunnen hebben met de conversatie die wel op Twitter plaats vind, maar niet per e-mail en dat dit in kortere tijd plaats vind. Daarnaast kan er actief worden ingespeeld op situaties die mensen meemaken, waardoor gedrag direct kan worden bijgestuurd en mensen direct bewust worden van voedingskeuzes. Finale Afslankchallenge VET! Op maandagavond 6 juli zal de finale van Afslankchallenge VET! plaats gaan vinden in het buurtcentrum Stadspark. Tijdens deze finale zullen deelnemers van de Challenge het afgevallen gewicht te horen krijgen en wordt de prijs van Nederlands eerste Tweurtocht, aan de 21-jarige Meriëm Meftah, uitgereikt. Iedereen is welkom op deze avond. Het programma start om 19.30 uur en duurt tot 22.00 uur. Aanmelden kan via www.afslankchallenge.nl.

Trefwoorden: Afslankchallenge, Afvallen, Communicatiemiddelen, E-coaching, E-mailbegeleiding, Twid, Twitter Dietcoaching,

Contact Romano Sandee; masseur en gewichtsconsulent

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share