Beatrix populairste Oranje

Door: Traffic4u  14-07-2006
Trefwoorden: Zoekmachine Marketing

In de aanloop naar Koninginnedag heeft Traffic4u het aantal zoekopdrachten naar de leden van de Koninklijke Familie in Google gemeten. Van de in totaal 16.861 zoekopdrachten nemen Beatrix en Maxima respectievelijk 38 en 30 procent voor hun rekening. Daarmee hebben zij een behoorlijke voorsprong op de rest van de Oranjes. Opvallend is de positie van Prinses Mabel die zich met een vijfde plek tussen de dochters van de Kroonprins nestelt.

Top-10 1
Koningin Beatrix
37,70%

2
Prinses Maxima
30,01%

3
Prins Willem Alexander
7,13%

4
Prinses Amalia
6,41%

5
Prinses Mabel
2,94%

6
Prinses Alexia
2,69%

7
Prins Maurits
1,40%

8
Prinses Irene
1,39%

9
Prins Constantijn
1,21%

10
Prins Johan Friso
0,82%


Oranjekoorts
Dat de oranjekoorts onder de Nederlandse bevolking stijgt, blijkt uit de enorme toename van het aantal zoekopdrachten met het naderen van Koninginnedag. De laatste drie dagen van het onderzoek leverden een verdubbeling van het aantal zoekopdrachten. Naar alle waarschijnlijkheid zal de oranjekoorts en daarmee het aantal zoekopdrachten op Koninginnedag het hoogtepunt bereiken.






"Zoekmachines zijn een goede graadmeter om populariteit te bepalen", aldus Sander Prinsen, Marketing Manager van Traffic4u. "Het opzoeken van informatie op Internet begint in veel gevallen met het invoeren van een zoekterm in een zoekmachine. Het meten van deze zoekopdrachten maakt het mogelijk uitspraken te doen over de populariteit van de leden van de Koninklijke Familie."

Trefwoorden: Zoekmachine Marketing