Traffic4u wint Search Engine Marketing Award 2008

Door: Traffic4u  04-02-2008
Trefwoorden: Zoekmachine Marketing, Speld, Online Reputation Management

Traffic4u heeft met de UPC.nl-case voor de tweede keer de Search Engine Marketing Award gewonnen. Doorslaggevend was de integratie van zoekmachine marketing in de totale marketing mix. Traffic4u heeft daarmee wederom aangetoond dat zoekmachine marketing een vast onderdeel is geworden van de hedendaagse marketing.


De winnende case
De UPC.nl-case is gebaseerd op de samenwerking tussen UPC NL en Traffic4u met als doel de zoekmachine campagnes van UPC NL verder te professionaliseren en de volgende stap te zetten op het gebied van zoekmachine marketing. Daarbij ligt de nadruk op zowel maximalisatie van het bereik van het merk UPC NL als maximalisatie van het aantal transacties via internet. Volgens de jury hebben Traffic4u en UPC NL search weten te integreren in de totale marketing mix en daarmee laten zien in welke richting search zich beweegt.

Resultaten voor UPC
De aanpak van Traffic4u heeft er voor gezorgd dat de kosten daalden met 80% en het sales volume met 600% is gestegen. UPC NL is erg tevreden met de behaalde resultaten, aldus directeur Cross Media Sales & Marketing Rudolph Regter: “Dankzij de intensieve samenwerking tussen UPC NL en Traffic4u en een rechttoe-rechtaan aanpak van zoekmachine marketing is UPC NL ook nieuwe wegen gaan bewandelen. We maken nu onder meer gebruik van video marketing, persona’s en feedback vanuit zoektermen naar de UPC organisatie.”

Persona’s, online reputation management en search insides
Traffic4u heeft gebruik gemaakt van koppelingen o.a. tussen persona’s (een methode om op basis van het profiel van de bezoeker een bepaalde advertentie te tonen), zoekwoorden, landingpages en conversies. Door inzicht te verkrijgen in de relaties tussen deze zaken en de advertentiecampagne daarop aan te passen kon het conversiepercentage verhoogd worden.

Als onderdeel van online reputation management heeft Traffic4u het webcareteam van UPC NL geadviseerd op het gebied van Organic Search. Daarnaast is er een AdWords campagne gestart gericht op ‘negatieve’ zoekwoorden.

De data uit de diverse zoekmachine marketing campagnes, search insides, is mede bepalend geweest voor andere multimediale uitingen van UPC NL. Zo zijn er op basis van deze data diverse gerichte aanpassingen geweest op de website en is de UPC chatbot gevuld.

Zoekmachine marketing anno 2008
Met deze case laat Traffic4u zien hoe zoekmachine marketing anno 2008 breed ingezet kan worden. Search Advertising is wat bestedingen betreft het belangrijkste online kanaal geworden en campagnes worden volledig aangestuurd op basis van rendement. De data uit zoekmachines kan, zoals de UPC.nl-case aantoont, heel goed sturend of adviserend gebruikt worden bij de ontwikkeling en inzet van andere vormen van marketingcommunicatie.

Over UPC NL
UPC NL is onderdeel van UPC Broadband (UPC). UPC Broadband is de Europese kabeldivisie van Liberty Global Inc., een wereldwijde bundeling van bedrijven in de digitale media en communicatie met circa 16 miljoen klanten. Op de Nederlandse markt is UPC NL actief als aanbieder van (digitale) televisie, (breedband) internet en (mobiele) telefonie.

Over Traffic4u
Traffic4u is een toonaangevend zoekmachine marketingbureau, gespecialiseerd in het goed positioneren van websites in de resultaten van zoekmachines. Traffic4u heeft een divers klantenbestand, waaronder gerenommeerde bedrijven als Philips, KPN, ING, Renault en Transavia.com. Momenteel zijn er voor Traffic4u meer dan 70 specialisten werkzaam op de kantoren in Groningen, Amsterdam, Madrid en Salamanca.


Noten voor de redactie:

Handige links

www.traffic4u.nl

www.upc.nl

www.speldinhooiberg.nl


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Harmen Visscher
Business Development Manager
[email protected]

Traffic4u BV
Hereweg 85/B2
9725 AC Groningen
050 360 46 64

Trefwoorden: Online Reputation Management, Persona's, Speld, Speld In Hooiberg, Zoekmachine Marketing,