Netpresenter eerste met professionele beeldkrantoplossing voor MKB onder de 1.000 Euro

Netpresenter eerste met professionele beeldkrantoplossing voor MKB onder de 1.000 Euro van Netpresenter

Door: Netpresenter  29-01-2008


“Hoewel de prijzen voor LCD- en plasmaschermen de afgelopen jaren een duikvlucht hebben genomen, kunnen de meeste MKB’ers zich nog steeds geen echt professionele narrowcastingoplossing veroorloven. De meeste software is duur, en een aantal grote schermen is samen nog steeds een grote investering. Met dit instappakket, kunnen kleinere organisaties hun nieuws op ieder beschikbaar scherm publiceren, of dit nu een PC of een TV-scherm is. Niet alleen de software is nu dus betaalbaar, maar de bijkomende kosten zijn ook te verwaarlozen. Dat brengt professionele narrowcasting echt binnen ieder’s bereik,” zegt Frank Hoen, directeur van Netpresenter.

Voor 995 Euro (excl. BTW) kan iedere MKB’er met dit complete softwarepakket zijn eigen professionele presentaties maken. Deze kunnen vervolgens als beeldkrant worden afgespeeld op grote LCD- of plasmaschermen. Bovendien kunnen ze als screensaver of desktoppresentatie op PC-schermen in winkels, etalages, recepties, bedrijfskantines of op werkplekken, en zelfs op mobiele telefoons en PDA’s worden vertoond.

Voor Netpresenter Standard Communications Suite is geen training nodig. Gebruikers kunnen binnen een paar minuten professionele presentaties maken - online en via iedere internetbrowser. Hierin kunnen met enkele muisklikken tekst, foto’s, logo’s, Flash-plaatjes, (streaming) videobeelden en hyperlinks worden opgenomen.

“Dit is een enorme sprong voorwaarts voor het MKB. Narrowcasting heeft tenslotte een enorme impact. Recent onderzoek van Amerikaans onderzoeksbureau OTX* toont aan dat 63 procent van de volwassenen een advertentie op een groot scherm opmerkt. Dat is een hogere score dan welk ander medium ook. Grote schermen worden vaak gezien als entertainment en dus onthoudt men de informatie die erop wordt vertoond beter. Uit hetzelfde onderzoek bleek dat niet minder dan 36 procent van de ondervraagden actie ondernam naar aanleiding van een advertentie op een groot scherm!” vervolgt Hoen.

Netpresenter’s communicatiesoftware kan echter voor meer worden gebruikt dan het informeren van klanten en bezoekers over kortingen, producten en openingstijden. Bijvoorbeeld om medewerkers op de hoogte te houden van het laatste interne nieuws, of om alle aanwezigen te waarschuwen bij een calamiteit.

“Veel bedrijven communiceren nog steeds met hun medewerkers via bedrijfsbrede e-mails. Hoewel iedereen weet dat zulke e-mails slecht worden gelezen, ontbreekt het veel bedrijven aan een beter alternatief. Netpresenter brengt nieuws actief onder de aandacht van de medewerkers, op die momenten dat ze niet aan het werk zijn. Omdat ze hetzelfde bericht verschillende keren zien langskomen, wordt het niet alleen beter gezien, maar ook beter onthouden,” besluit Hoen.

Naast eenvoudig te implementeren, betaalbare narrowcastingoplossingen voor kleine tot middelgrote bedrijven (Standard Software Suite), biedt Netpresenter ook softwarepakketten voor grotere organisaties: Netpresenter Professional Software Suite voor (middel)grote organisaties en Netpresenter Enterprise Software Suite voor multinationals. Meer dan één miljoen werknemers wereldwijd maken al gebruik van Netpresenter’s communicatiesoftware. Het bedrijf mag multinationals als Sony, Nokia en DSM tot zijn klantenkring rekenen.

Meer informatie over Netpresenter, is te vinden op de website: http://www.netpresenter.nl.

* The effect of Digital Signage advertising, Digital Out-Of-Home Media Awareness and Attitude study 2007, door consumentenonderzoeksbureau OTX, oktober 2007

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Persinformatie en fotografie bij dit bericht, is te vinden op de website: www.netpresenter.nl

Over Netpresenter
Netpresenter biedt innovatieve communicatiesoftware die organisaties helpt hun boodschap op een eenvoudige manier tussen de oren van werknemers en klanten te krijgen. Omdat dezelfde informatie steeds weer onder de aandacht wordt gebracht – via professionele presentaties op PC-schermen (in de vorm van een screensaver of desktoppresentatie), grote schermen en zelfs mobiele telefoons en PDA’s, worden berichten beter gezien en onthouden.

De software verbetert niet alleen de interne communicatie aanzienlijk, maar trekt ook bezoekers naar het intranet. Tevens biedt het een oplossing voor problemen met de toenemende hoeveelheid e-mails en digitale informatie. En omdat hetzelfde systeem kan worden gebruikt om iedereen direct en effectief te waarschuwen bij een calamiteit, vergroot het de veiligheid van medewerkers en bezoekers.

Meer dan één miljoen werknemers wereldwijd maken al gebruik van de oplossingen van Netpresenter. Het bedrijf mag multinationals als Sony, Nokia en DSM tot zijn klantenkring rekenen. Maar met prijzen die beginnen bij 75 Euro per maand, of 995 Euro bij eenmalige aanschaf, biedt het bedrijf ook eenvoudig te implementeren, betaalbare narrowcastingoplossingen voor kleine en middelgrote bedrijven.

Het hoofdkantoor van Netpresenter is gevestigd in Nederland, met kantoren in Engeland, Duitsland en de VS. Daarnaast heeft het bedrijf een uitgebreid wereldwijd netwerk van VAR’s, resellers en distributeurs.

Meer informatie over Netpresenter, is te vinden op de website: www.netpresenter.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Frank Hoen, directeur van Netpresenter:
Tel: +31 (0) 46 4370886
E-mail: [email protected]