D-artdesign, creatief in communicatie

D-artdesign, creatief in communicatie van D-artdesign

Door: D-artdesign  26-09-2006

Sinds maart 2006 is Dorien van Meel gestart met haar eigen communicatiebureau D-artdesign. Zij heeft zich gevestigd in Oirschot. Uitgangspunt is het ondersteunen van kleine en middelgrote bedrijven op het vlak van marketing communicatie. Het samen met de klant meedenken om vervolgens een traject uit te stippelen dat de naamsbekendheid van het bedrijf vergroot, is de kracht van dit nieuwe bedrijf. Daarnaast geeft Dorien van Meel adviezen bij het opstellen van een nieuwe huisstijl, een nieuwe website of het realiseren van folders en flyers. Ook voor het laten maken van Uw bedrijfspresentatie voor beurzen en lezingen kunt U bij D-artdesign terecht.

Hoe is D-artdesign gestart?
In juni 2000 heeft de nieuwe ondernemer de opleiding aan de academie voor beeldende kunst, St. Joost, te Breda afgerond. Vervolgens heeft ze de cursus “Webdesign” bij Eduvision gevolgd en momenteel studeert zij “digitale communicatie” aan de hogeschool te Arnhem. Tot dat zij zelfstandig werd, werkte ze bij een grote onderneming, eerst als management assistente en later op de afdeling marketing communicatie. Deze combinatie van werkervaring en gerichte vervolgstudies staan garant voor een op de klant afgestemd product. Of zoals zij zelf aangeeft:’De combinatie van creativiteit, kennis en ervaring is een ‘must’ op dit vlak. Dit in combinatie met mijn enthousiasme en gedrevenheid zorgt er voor dat mijn klant precies dat krijgt dat bij hem en zijn onderneming past.’

Wat is het belang van communicatie?
Heeft U een eigen onderneming, of wilt U er één opstarten, dan zult U klanten voor U moeten zien te winnen. Mensen die specifiek voor Uw bedrijf kiezen. De eerste vragen die D-artdesign dan ook aan haar klanten stelt zijn:
- wat is het doel van uw bedrijf?
- wie is uw doelgroep?
- wat wilt u bereiken?
Vervolgens wordt een communicatieplan opgesteld. Een zwaar woord voor een document waarin staat wat de ondernemer gaat doen op het gebied van communicatie en reclame om te komen door tot het door hem of haar gestelde doel. Hieronder valt bijvoorbeeld een eigen huisstijl die past bij Uw onderneming en die zich onderscheidt van de concurrenten. Een huisstijl, die D-artdesign terug kan laten komen, in een logo, op visitekaartjes, briefpapier, folders/flyers en bedrijfspresentaties.

Maar ook voor het opzetten van een website bent U bij D-artdesign aan het juiste adres. Wederom is het uitgangspunt om samen met U vorm en inhoud te geven aan het product, afgestemd op het karakter van Uw onderneming en het door U gestelde doel. Dit resulteert in een zeer functionele en voor klanten goed toegankelijk website. Of zoals zij zelf liever formuleert:’Een website moet duidelijke informatie geven aan de klant. Iedereen haat het als hij eindeloos moet zoeken op een website om de gewenste informatie boven tafel te krijgen. Wel vind ik het heel belangrijk dat een website een ‘gezicht’heeft. Dat je bij het openen van de site al direct het gevoel krijgt: ‘hier moet ik zijn!’. Daarnaast vind ik dat een website betaalbaar moet zijn. Als kleine ondernemer heb je al kosten genoeg en hoe belangrijk een website ook is, je moet toch eerst het geld verdienen voor je het uit kunt geven!’

Kosten
D-artdesign richt zich op het MKB (midden- en kleinbedrijf) een bedrijfstak waar communicatie evenals kostenbeperking van groot belang zijn. Maar waar ook veel waarde gehecht wordt aan persoonlijk contact met aan klanten en leveranciers.

U wilt niet als een nummer behandeld worden en u wilt graag dat u goede ondersteuning en advies krijgt. Dit alles is bij D-artdesign prima geregeld. Door haar opleiding en achtergrond is Dorien van Meel goed in staat te adviseren en tevens de adviezen zelf uit te voeren.

Wilt u meer informatie?
Neem dan contact met D-artdesign op via de mail: [email protected] of telefonisch: 06-22501076 voor een vrijblijvend, kosteloos advies.