Maastricht haalt voordeel uit kredietcrisis tijdens European Meeting Industry Fair 2009

Maastricht haalt voordeel uit kredietcrisis tijdens European Meeting Industry Fair 2009 van Maastricht Convention Bureau

Door: Maastricht Convention Bureau  20-03-2009
Trefwoorden: Congressen, Krediet, Vergaderen

PERSBERICHT


Maastricht, 20 maart 2009

MAASTRICHT HAALT VOORDEEL UIT KREDIETCRISIS TIJDENS EUROPEAN MEETING INDUSTRY FAIR 2009

Het is inmiddels een traditie: het Maastricht Congres Bureau (MCB) is, samen met enkele partners, een opvallende deelnemer tijdens de European Meeting Industry Fair (EMIF) in Brussel. Zo ook tijdens de editie in 2009, die op 18 en 19 maart plaatsvond. En wat bleek? De kredietcrisis biedt nieuwe kansen voor Maastricht & regio als bestemming voor zakelijke bijeenkomsten!

EMIF is dé Belgische beurs voor Incentive Travel, Meetings en Events en wordt bezocht door met name Belgische planners van zakelijke bijeenkomsten. Het MCB staat inmiddels al jaren op de beurs om Maastricht & regio te promoten als dé bestemming voor alle mogelijke zakelijke bijeenkomsten. Was Maastricht altijd al een geliefde vergaderbestemming bij onze zuiderburen, nu mensen vanwege de kredietcrisis niet meer heel ver weg willen vergaderen, is Maastricht & regio een wel héél aantrekkelijk alternatief. Voeg daarbij de snelle, milieuvriendelijk treinverbinding tussen Maastricht en Brussel, en je kunt niet meer om Maastricht & regio heen.

MCB Sales Manager Tamara Weide: ‘het was tijdens de beurs goed te merken dat mensen op zoek zijn naar bestemmingen die dichtbij liggen. De behoefte om elkaar face-to-face te ontmoeten tijdens vergaderingen blijft, men moet nu alleen creatief omgaan met geld, wat vaak betekent dat mensen dichter bij huis blijven. Maastricht & regio haalt in dat opzicht voordeel uit de crisis.’

Op de beursvloer gold letterlijk dat mensen niet om Maastricht heen konden: de rode polo’s die de vertegenwoordigers uit Maastricht droegen, vielen op over de hele beurs. De tekst op de polo’s The taste of… (achterzijde) Maastricht (voorzijde) refereert uiteraard onder andere aan het Bourgondische karakter van Maastricht & regio. De polo’s zijn inmiddels ook een traditie, die zorgen voor herkenbaarheid van het MCB en zijn partners.


Noot voor de redactie:

Voor meer informatie, neem contact op met Tamara Weide, Sales Manager Meetings & Incentives van het Maastricht Congres Bureau, telefoonnummer +31 (0)43 328 08 38. Ons webadres is www.maastrichtcongresbureau.nl

Wij zouden het bijzonder op prijs stellen als u, indien u bovenstaand bericht gebruikt in uw uitgave, ons hiervan op de hoogte stelt en/of een bewijsexemplaar aan ons toestuurt.

Het Maastricht Congres Bureau is met zijn producten, diensten en jarenlange expertise dé intermediair bij uitstek in het bevorderen van het congres- en vergaderbezoek aan Maastricht & regio. Het MCB heeft als doel een structurele bijdrage te leveren aan de economische ontwikkeling van Maastricht & regio. Het MCB houdt kantoor in het historische Dinghuis in Maastricht, alwaar ook de VVV Maastricht is ondergebracht.

Trefwoorden: Congressen, Crisis, Fair, Krediet, Meeting, Vergaderen