Businessclub: Onderling zaken doen en potentiële klanten werven

Door: Businessclub Heritage Business Lounge  13-10-2011
Trefwoorden: Businessclub, Zaken Doen

Een businessclub is over het algemeen een organisatie van een groep bedrijven die activiteiten zoals sport en activiteiten sponsoren. Men betaalt voor de lidmaatschap. Met deze contributie gelden worden verschillende commerciële doelen bereikt, zoals het versterken van het relatienetwerk, maar ook het vergroten van de naamsbekendheid. Dit laatste kan uiteindelijk resulteren in nieuwe potentiële klanten. Tot de lijst met commerciële doelen hoort ook het communiceren van een imago of sfeer van een bedrijf en het tonen van maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid.

Leden van een businessclub ontmoeten elkaar in een leuke informele sfeer, ze nodigen klanten uit en leggen daardoor makkelijk nieuwe contacten. Onderling zaken doen is uiteindelijk het motief. Men ontmoet elkaar niet alleen tijdens wedstrijden van de sportclub, maar ook tijdens activiteiten welke speciaal voor de leden worden georganiseerd.
De activiteiten kunnen heel specifiek te maken hebben met de sportvereniging die men sponsort, maar de activiteiten kunnen ook uitsluitend bedoeld zijn om de onderlinge contacten tussen de leden te verbreden en te versterken.

Trefwoorden: Businessclub, Zaken Doen

Andere producten en diensten van Businessclub Heritage Business Lounge

09-09-2011

Nieuwe klanten werven tijdens golftoernooi businessclub

Een zeer bekend voetbal businessclub heeft maandag jongstleden tijdens haar derde editie van het jaarlijkse golftoernooi meer deelnemers verwelkomd dan


10-08-2011

Leads genereren en klantenbinding

Zaken doen in de tegenwoordige tijd omvat onomstotelijk activiteiten die leads genereren. Bedrijven met een vast klantenbestand zullen ook activiteiten


13-07-2011

Social media als middel voor klanten werven

Mensen die via social media zoals Facebook of Twitter volgers of fan zijn van je bedrijf, product of merk, blijken


20-06-2011

Nieuwe klanten werven met sociale media

Uit een onderzoek onder meer dan tienduizend zakenlieden blijkt dat meer dan veertig procent van de Nederlandse ondernemingen gebruik maakt