Nieuwe klanten werven met sociale media

Door: Businessclub Heritage Business Lounge  20-06-2011
Trefwoorden: Klantenbinding, Omzet Vergroten, Klanten Werven

Uit een onderzoek onder meer dan tienduizend zakenlieden blijkt dat meer dan veertig procent van de Nederlandse ondernemingen gebruik maakt van sociale media voor zijn of haar bedrijf. Ze hebben vooral succes met sociale netwerken als het gaat om nieuwe klanten werven.
 
De belangrijkste functie van de  sociale netwerken zijn omzet vergroten, klanten werven, klantenbinding, acquireren en het onderhouden van contacten. Tot nu toe zijn er in principe weinig cijfers bekend over het daadwerkelijke gebruik en succes van virtuele netwerken en media door bedrijven en of er inderdaad zakelijke opdrachten uit voortvloeien. Acquisitie via sociale netwerken vond in Nederland plaats met 45%, Spanje 50%, Mexico 51% en India 52%.
 
Wereldwijd is een deel van de respondenten van mening dat contact onderhouden en contact leggen middels social networking niet de juiste manier is. Een ander deel  heeft werk gevonden via sociale netwerken. 

Trefwoorden: Klanten Werven, Klantenbinding, Nieuwe Klanten Werven, Omzet Vergroten,

Andere producten en diensten van Businessclub Heritage Business Lounge

13-10-2011

Businessclub: Onderling zaken doen en potentiële klanten werven

Een businessclub is over het algemeen een organisatie van een groep bedrijven die activiteiten zoals sport en activiteiten sponsoren. Men


09-09-2011

Nieuwe klanten werven tijdens golftoernooi businessclub

Een zeer bekend voetbal businessclub heeft maandag jongstleden tijdens haar derde editie van het jaarlijkse golftoernooi meer deelnemers verwelkomd dan


10-08-2011

Leads genereren en klantenbinding

Zaken doen in de tegenwoordige tijd omvat onomstotelijk activiteiten die leads genereren. Bedrijven met een vast klantenbestand zullen ook activiteiten


13-07-2011

Social media als middel voor klanten werven

Mensen die via social media zoals Facebook of Twitter volgers of fan zijn van je bedrijf, product of merk, blijken