Social media als middel voor klanten werven

Door: Businessclub Heritage Business Lounge  13-07-2011
Trefwoorden: Leadgeneratie, Klantenbinding, Klanten Werven

Mensen die via social media zoals Facebook of Twitter volgers of fan zijn van je bedrijf, product of merk, blijken eerder geneigd het product aan te schaffen. Is het een online aankoop, dan zou het verstandig zijn het totale sale proces te volgen, de data te bewaken en bij te sturen indien nodig.

Leveranciers van producten en diensten kunnen op zo een manier meer of nieuwe klanten werven of zich alvast voor bereiden op deze vorm van klanten werving.

Om de leadgeneratie optimaal te kunnen doen is er echter veel meer nodig dan alleen tools waarmee er kan worden gemonitord. Er is veel behoefte aan software tools en apps welke data van social media koppelt aan informatie van bijvoorbeeld de website van je bedrijf of eventuele concurrenten. De potentie is naar schatting enorm. Het lijkt zelfs mogelijk te zijn een bestaande webanalytics tools te integreren om dit doel te bereiken. Kortom social media als nieuwste vorm van klanten werving en klantenbinding is een feit.

Trefwoorden: Klanten Werven, Klantenbinding, Leadgeneratie

Andere producten en diensten van Businessclub Heritage Business Lounge

13-10-2011

Businessclub: Onderling zaken doen en potentiële klanten werven

Een businessclub is over het algemeen een organisatie van een groep bedrijven die activiteiten zoals sport en activiteiten sponsoren. Men


09-09-2011

Nieuwe klanten werven tijdens golftoernooi businessclub

Een zeer bekend voetbal businessclub heeft maandag jongstleden tijdens haar derde editie van het jaarlijkse golftoernooi meer deelnemers verwelkomd dan


10-08-2011

Leads genereren en klantenbinding

Zaken doen in de tegenwoordige tijd omvat onomstotelijk activiteiten die leads genereren. Bedrijven met een vast klantenbestand zullen ook activiteiten


20-06-2011

Nieuwe klanten werven met sociale media

Uit een onderzoek onder meer dan tienduizend zakenlieden blijkt dat meer dan veertig procent van de Nederlandse ondernemingen gebruik maakt