MTC Brand Consult zaagt al even aan poten bureau wereld

Door: Mtc Brand Consult  21-02-2009
Trefwoorden: Kwaliteit, Communicatie, Kosten

‘s-Hertogenbosch – Al enkele jaren opereert MTC Brand Consult als een zelfstandige netwerkorganisatie op het gebied van merkpositionering en –communicatie. Zij maakt daarbij gebruik van free lance professionals. En dat naar volle tevredenheid van haar klanten. Het is een netwerk waarin creatieven uit verschillende disciplines vertegenwoordigd zijn. Afhankelijk van de klantvraag…. …stelt MTC Brand Consult een klantteam samen. Daarbij bestaat de rol en toegevoegde waarde van MTC uit het samenstellen van het team, het scherp stellen van de briefing en het beoordelen en aansturen van de creatieve concepten alvorens deze aan de klant worden gepresenteerd. Creatieven staan als het nodig is ook rechtstreeks in contact met klanten en zijn voor langere tijd aan een merk verbonden, waarbij uiteraard het resultaat voorop staat. Deze opzet biedt voordelen voor zowel klant (hoge kwaliteit tegen lagere kosten) als creatief (vrijheid van werken – waar – wanneer – hoe). MTC biedt marketeers daarmee alle mogelijkheden van reguliere bureau’s. Oprichter Marc Nouwens heeft zelf jarenlange bureau ervaring en ziet het zo; “Bij een regulier buro ben je gebonden aan de creatieven die in vaste dienst zijn, ongeacht de aard van de opdracht. En waarom meer betalen als je weet dat bureau’s vaak dezelfde freelancers inschakelen voor je merk? Je houdt daarmee alleen de luxe en overhead van de buro’s in stand.” Nouwens geeft aan dat MTC verdient aan de waarde die zij toevoegt aan het proces en het creatieve eindresultaat. Meer dus aan strategie en concept, minder aan productie. “Facturen van fotografen gaan bij ons bijvoorbeeld 1 op 1 door naar de klant. Enige wat er bij komt zijn uren art direction. En soms betreft de opdracht ook alleen consultancy; hoe een proces van merkpositionering of verpakkingsontwikkeling efficient en resultaatgericht te doorlopen. Processen waar organisaties niet jaarlijks voor staan en vaak ervaring ontberen. Zeker gezien de snelle doorstroming van ervaren marketeers tegenwoordig.” Klanten van MTC bevinden zich met name op het gebied van merkpositionering en packaging design. Zoals o.a. Almhof, Bonduelle en PLUS Retail. Molkerei Muller GmbH, Andrea Gottmer, Brand Manager Almhof Wij werken al een paar jaar naar volle tevredenheid samen met MTC. Doordat we met een vast team werken, weten zij inmiddels heel goed hoe ons design systeem in elkaar zit en krijgen we dus altijd de juiste creatieve uitwerking voor een nieuwe verpakking. Een uitgebreide uitleg is niet nodig, hierdoor kunnen we snel schakelen. En met een uitstekende kwaliteit als resultaat!

Trefwoorden: 3d, Communicatie, Design Bureau, Flexibiliteit, Kosten, Kwaliteit, Merkpositionering, Netwerkorganisatie, Verpakking

Contact Mtc Brand Consult

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share