Ahold opnieuw in zee met Cendris

Door: Cendris  22-08-2006
Trefwoorden: Samenwerking

Cendris als beste uit de bus bij aanbesteding post, repro en archief

Den Haag, 22 augustus 2006 - Ahold sluit voor haar volledige dienstverlening op het gebied van post, repro en archief een nieuwe overeenkomst met data- en documentspecialist Cendris. Cendris verzorgt deze dienstverlening reeds sinds 2002 voor Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. De nieuwe overeenkomst bevestigt het vertrouwen van Ahold in de kwaliteit van de dienstverlening van Cendris.

Ondanks een structureel hoge klanttevredenheid heeft Ahold toch besloten de post, repro en archief dienstverlening eind vorig jaar aan te besteden. Cendris kwam hierbij als beste uit de bus. Een belangrijke reden hiervoor is de toepassing van een nieuw concept, de off site shared service centers. Vernieuwend is dat de dienstverlening grotendeels uit de organisatie wordt gehaald en de diensten worden aangeboden vanuit een externe locatie, waar meerdere klanten tegelijkertijd gebruik van kunnen maken.

Voorheen werden post, repro en archief nog volledig op locatie bij Ahold zelf geregeld. In de nieuwe situatie is het grootste deel van de productie geïntegreerd in een extern shared service center. De dienstverlening wordt nu uitgevoerd vanuit het Cendris Mail & Copy Center IJmond. Bij Ahold is alleen een servicecenter overgebleven.

Michel van ’t Holt van Cendris: “De afnemende volumes in post en repro leiden tot overcapaciteit van mensen en middelen. In de zoektocht naar meer flexibiliteit en optimalisatie van kosten, ontwikkelt zich een duidelijke trend naar off site-oplossingen. Bedrijven kunnen hierdoor profiteren van nieuwe synergievoordelen.”

Trefwoorden: Samenwerking

Contact Cendris

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share