Rijp ®, het eerste conceptbureau voor de oudere levensfase

Rijp ®, het eerste conceptbureau voor de oudere levensfase van Rijp , Bureau Voor Innovatie & Concepten, Seniorenmarketing En Communicatie Naar Senioren

Door: Rijp , Bureau Voor Innovatie & Concepten, Seniorenmarketing En Communicatie Naar Senioren  20-06-2006
Trefwoorden: Communicatie, Producten, Zorg

Om goede resultaten te boeken zal Rijp bestaande en ook nieuwe inzichten vertalen naar werkbare en onderscheidende concepten voor aanbieders die o.a met de hulp van marketing en/of communicatie op de markt gebracht worden. Per opdracht zal worden bekeken welke specialisten nodig zijn om de ideale mix te bereiken. Rijp kan een totaal dienstenpakket bieden vanaf research, concept & creatie tot marketing en communicatie. De oprichters Herbert Driessen (45) en Jack van Duijvenvoorde (55) zien dat er in Nederland vooral een soort Congres & Seminar-cultuur rondom ouderen is ontstaan. Iedere auteur of onderzoeker denkt het wiel te hebben uitgevonden, maar desondanks komen er nog altijd te weinig goede en effectieve toepassingen op de markt. Dat komt mede omdat de begrippen ‘senioren’, ‘zorg’ en ‘oud’ een erg negatieve betekenis in de maatschappij hebben gekregen. Weinig bedrijven durven zich met oud te associëren en zeer weinig mensen vinden het prettig zo te worden bestempeld. Er zijn daardoor nu nog teveel vooroordelen of opgelegde hindernissen die de ouder wordende mens beperkt in zijn handelen en in zijn keuzemogelijkheden, variërend vanwerkgelegenheid en voorzieningen tot consumptie aanbod. Het is tijd voor de praktijk hier iets aan te gaan doen. De kwaliteit van leven van toekomstige ouderen, met of zonder lichamelijke of geestelijke beperkingen, wordt daarnaast bedreigd door de oplopende kosten voor dezorg die door een steeds kleiner deel van de beroepsbevolking moet worden betaald omdat werkgevers te weinig ouderen in dienst hebben. De samenleving weet niet goed met deze problematiek en de mogelijkheden van het groeiend aantal ouder wordende mensen om te gaan. Ook de politiek schiet nog tekort in haar besluiten. Er is daarom veel meer daadkracht en verbeelding nodig van bedrijven of organisaties zoals Rijp om het Nederlands bedrijfsleven en de overheid te helpen met de kansen die de vergrijzing biedt. Want steeds meer mensen zijn langer gezond, kunnen langer blijven werken, willen consumeren en willen daarnaast ook volwaardig deelnemen aan de maatschappij. Kortom; de tijd is rijp om ouderen bovenaan de prioriteitenlijst te plaatsen. In de groeiende markt van steeds meer veeleisende, gezonde en/of hulpbehoevende mensen moet er daarom veel meer goed en aansprekend aanbod komen van producten, merken, diensten en voorzieningen. Rijp wil hier als conceptbureau inspirerend en constructief aan werken. De eerste opdrachtgevers zijn inmiddels gevonden.

Trefwoorden: Burgers, Communicatie, Conceptbureau, Concepten, Consumenten, Creatie, Innovatie, Klantwaarde, Merken, Ouderen, Overheid, Patiënten, Producten, Productontwikkeling, Senioren, Vergrijzing, Voorzieningen, Welzijn, Zorg

Contact Rijp , Bureau Voor Innovatie & Concepten, Seniorenmarketing En Communicatie Naar Senioren

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share