Ambitie-drang bestelsites schaadt inmiddels het consumenten-vertrouwen

Ambitie-drang bestelsites schaadt inmiddels het consumenten-vertrouwen van 0900 BIERTAXI™ NL

Door: 0900 BIERTAXI™ NL  08-01-2014
Trefwoorden: Online Bestellen, Online Winkelen, Biertaxi

Van onze verslaggever - Het ooit zo sympathieke thuisbezorgd.nl verliest steeds meer van haar glans. Nu 2013 het einde nadert is het tijd voor een terugblik op de overname- en infiltratie-drang van de firma thuisbezorgd.nl c.q. takeaway.com etc. etc. en de tegelijkertijd hevige strijd die maar niet te stoppen lijkt, tussen de twee in Nederland meest populaire restaurant-verzamelplaatsen tevens online bestelplatforms voor eten. De negatieve gevolgen van deze strijd en onstuimige drang naar groei van met name thuisbezorgd.nl, blijven echter ook niet onopgemerkt. De klachten van de ondernemers zijn vooral van financiële aard. Naast de 10% die door thuisbezorgd.nl wordt ingehouden/geïncasseerd op iedere online bestelling, is ook het in 2011 trots geïntroduceerde zogenaamde 'gratis' bellen verre van gratis. Want ook hiervoor wordt 1 euro per gesprek ingehouden op de bestelling. Absoluut klantvriendelijk. Maar voor de desbetreffende ondernemer nóg eens een kostbare extra kostenpost. De bij thuisbezorgd.nl aangesloten ondernemers worden logischerwijs dan ook liever helemaal NIET gebeld via thuisbezorgd.nl. De kosten voor alléén een online bestelling zijn immers al meer dan fors in hun optiek. Zo klagen de daar (nog) gepresenteerde drankbezorgers over de toch al enorm hoge marges waar bovenop óók nog eens 100% de emballagekosten worden geïncasseerd. Kortom; onvrede alom. De groeistuipen van thuisbezorgd.nl dienen uiteraard ook gefinancieerd te worden. Maar deze uiterst kostbare dadendrang keert zich inmiddels steeds meer tegen haarzelf. Ondernemers voelen zich immers regelrecht uitgemolken en consumenten voelen zich veel meer betrokken bij de individuele (lokale) ondernemer, dan bij een organisatie die haar huidige populariteit verdient heeft over de rug van juist die lokale ondernemers. Een organisatie die hen steeds meer eisen oplegt en/of de kosten gestaag verhoogt. Ook steeds meer consumenten doorzien dit misbruik van haar (huidige) machtspositie en geven er de voorkeur aan om, als men de ondernemer in kwestie telefonisch wil spreken, gewoon rechtstreeks contact met hem/haar op te nemen. Want juist de sympathie voor de lokale ondernemer blijkt vele malen groter te zijn, dan die van een ooit zeer populair verzamel-bestelplatform dat oorspronkelijk het gemak diende, maar dat inmiddels veel van haar glans verloren heeft en nog dagelijks verliest, door haar omgang met specifiek de ondernemers. Eet smakelijk! Hier bovenop heeft thuisbezorgd.nl het afgelopen jaar ook besloten om nieuwe drank bezorgende bedrijven niet meer tot haar platform toe te laten en zich nu exclusief op 'eten' te richten. Echter om toch nog inkomsten te kunnen generen via de sinds dit jaar aldus (virtueel) geweerde drankbezorgers, nam zij diverse domeinen en websites over van derden, of kocht zij die. De in dit geval feitelijk misleidde klant bestelt vervolgens alsnog bij thuisbezorgd.nl, de ondernemer verliest opnieuw 10% en het gratis telefoongesprek kost hem/haar ook daar opnieuw 1 euro. Lood om oud ijzer dus. Proost! Dat een netwerk ook heel anders kan werken bewijst de als sinds 2006, juist specifiek in de 24/7 bezorging van gekoelde drank gespecialiseerde organisatie met het landelijk opererende èn reële netwerk: 0900 BIERTAXI®. Transparante, reële en heldere afspraken met de deelnemende drank bezorgende ondernemers maken van dit netwerk hèt landelijke en werkelijk 100% onafhankelijke landelijke platform van de professionele georganiseerde drankbezorgers. Haar doelstelling is ook niet om zoveel mogelijk drankbezorgers een platform te bieden, maar maximaal slechts één (1) drankbezorger in een nauwkeurig omschreven bezorg-gebied. Nóg een enorm GROOT verschil is dat zij haar deuren veelal juist opent als het merendeel van de als 'drankbezorger' omschreven bedrijven en keukens op thuisbezorgd.nl allang weer gesloten zijn. 0900 BIERTAXI® bezorgt zelfs nog als alle bezorgende (restaurant-)ondernemers op thuisbezorgd.nl waarschijnlijk nog maar net ontwaken. Het is kwaliteit die telt. Niet kwantiteit.

Trefwoorden: 0900 biertaxi, Biertaxi, Drank Bestellen, Online Bestellen, Online Winkelen, Telefonisch Bestellen,

Ander nieuws en updates van 0900 BIERTAXI™ NL

Horecava 2015 weerspiegelt opleving horecabranche van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
19-01-2015

Horecava 2015 weerspiegelt opleving horecabranche

Horeca optimistisch voor 2015


InBev experimenteert met 'Bierbakkenautomaat' van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
18-11-2014

InBev experimenteert met 'Bierbakkenautomaat'

InBev experimenteert met 'Bierbakkenautomaat'.


15/19 OKT | Amsterdam Dance Event 2014 van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
12-10-2014

15/19 OKT | Amsterdam Dance Event 2014

15/19 OKT | Amsterdam Dance Event 2014


BOB Daar kun je mee thuiskomen van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
01-08-2014

BOB Daar kun je mee thuiskomen

BOB Daar kun je mee thuiskomen


WK Brazilië 2014 van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
18-06-2014

WK Brazilië 2014

WK Brazilië 2014


Geen bier meer bij de pizza's van Domino's van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
19-05-2014

Geen bier meer bij de pizza's van Domino's

Geen bier meer bij de pizza's van Domino's



NIX18 van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
25-03-2014

NIX18

Alcoholwet voor jongeren. NIX18


HOE BETROUWBAAR IS  HET RUSSISCHE TELEGRAM? : ( van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
26-02-2014

HOE BETROUWBAAR IS HET RUSSISCHE TELEGRAM? : (

Bron NRC.NL - De app lijkt vrij veel op WhatsApp. De uitstraling is bijna identiek en ook Telegram werkt door



Maak 2 x kans op schitterende prijzen! Stem 2 x voor 0900 BIERTAXI® van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
09-12-2013

Maak 2 x kans op schitterende prijzen! Stem 2 x voor 0900 BIERTAXI®

Schrijf een review, beoordeel 0900 BIERTAXI® en maak 2 x kans op schitterende prijzen!


Consument wordt wakker: Online drank en voeding bestellen via verzamelsites verliest terrein van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
12-09-2013

Consument wordt wakker: Online drank en voeding bestellen via verzamelsites verliest terrein

In de perceptie was telefonisch bestellen duur. Dit blijkt een misvatting.


Thuisbezorgd.nl neemt ondernemers in wurggreep van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
10-09-2013

Thuisbezorgd.nl neemt ondernemers in wurggreep

Thuisbezorgd.nl neemt ondernemers in wurggreep


24/7 Drank bestellen: Snel en gekoeld thuisbezorgd van 0900 BIERTAXI™ NL thumbnail
10-09-2013

24/7 Drank bestellen: Snel en gekoeld thuisbezorgd

Bier en drank bestellen. Snel èn gekoeld thuisbezorgd in heel Nederland!