EERSTE COMMERCIËLE INTRODUCTIE VAN AMBIENT EXPERIENCE BIJ CITIZENM-HOTELS MARKEERT NIEUWE TREND VOO

EERSTE COMMERCIËLE INTRODUCTIE VAN AMBIENT EXPERIENCE  BIJ CITIZENM-HOTELS MARKEERT NIEUWE TREND VOO van Philips Lighting

Door: Philips Lighting  09-07-2008
Trefwoorden: Verlichting, Licht, Led

Met onze oplossingen op maat kunnen hotelpartners een unieke band met hun gasten creëren en een eind maken aan het gevoel van anonimiteit zoals dat meestal in een hotel wordt ervaren. Aangezien de keuzes van de consument steeds meer bepaald worden door emotionele factoren – en verder gaan dan uitsluitend de functionaliteit van een product – biedt Ambient Experience hen diepgaande ervaringen die ‘het product overstijgen’ en appelleren aan alle zintuigen.

“De commerciële introductie van onze Ambient Experience voor de hotelwereld bevestigt opnieuw het succes van onze simplicity-visie en klantgerichte benadering,” aldus Geert van Kuyck, chief marketing officer bij Philips. “Door onze unieke combinatie van oplossingen optimaal te benutten, zijn wij toonaangevend bij het scheppen van vernieuwende, op de mens gerichte oplossingen en designs, en creëren we een zinvol, persoonlijk en aantrekkelijk aanbod”.

In een markt die wordt gekenmerkt door een steeds zwaardere concurrentie, zoekt de hotelwereld naar nieuwe oplossingen die hen kunnen helpen zich van anderen te onder¬scheiden en wereldwijd te zorgen voor consistente naamsbekendheid en ervaring. “Met Ambient Experience voor de hotelwereld zijn wij in staat de consument centraal te stellen bij zijn hotelervaring,” aldus Arnold Stokking, senior vice-president van de businessgroep Hospitality. “Ons samenwerkingsverband met citizenM illustreert niet alleen de richting die de hotelwereld opgaat, maar geeft tevens aan hoe we hotelgasten in de toekomst unieke ervaringen kunnen bieden”.

Om nog beter te profiteren van zijn sterke positie in de hotelsector, maakt Philips optimaal gebruik van zijn bedrijfssynergieën om meer vernieuwende, klantgerichte oplossingen te creëren op basis van een volledig waardeaanbod. Eerder deze maand maakte Philips tevens bekend een speciale Ambient Experience-ruimte te zullen bouwen bij NH Hoteles om een intensieve, twee jaar durende studie te kunnen doen naar manieren om hotelgasten optimaal welzijn te kunnen bieden.

Over Ambient Experience voor de hotelwereld
Ambient Experience van Philips biedt gasten een ongekende graad van simplicity, klant¬gerichtheid en persoonlijke mogelijkheden. Het is een oplossing die volledig is aangepast aan de wensen en behoeften van de eindgebruiker. In samenwerking met citizenM heeft Philips een groot aantal interactieve oplossingen en hulpmiddelen op maat ontworpen, samen Ambient Experience geheten, om citizenM in staat te stellen de hotelervaring een ander aanzien te geven en hun visie op betaalbare luxe te realiseren.

Het systeem kent twee hoofdelementen. Ten eerste Ambient Experience, die een groot aantal verschillende relevante producten combineert – zoals dynamische LED-verlichting, VoiP-telefoon, gratis wifi en FlatTV – die bijdragen aan de totale ervaring van een hotel¬kamer door een gast. Ten tweede heeft Philips een unieke, op de achtergrond functio¬nerende netwerkdesign¬oplossing gecreëerd, waardoor alle verschillende softwareplatforms naadloos met elkaar kunnen samenwerken. Dit betekent dat afzonderlijke hotelkamers, en alle functionaliteit in de kamers, verbonden zijn met een centrale server die alles beheert, van kamertemperatuur en instelling van de gordijnen tot de welkomstboodschap die de gasten krijgen bij aankomst in hun kamer.

Via het systeem kan al deze informatie worden opgeslagen, en gekoppeld aan een persoon¬lijke RFID-kaart, waardoor het hotel terugkerende gasten, alsmede hun voorkeuren en bezoek¬historie onthoudt. Dit kan hotels helpen een unieke band met hun gasten te creëren en een eind maken aan het gevoel van anonimiteit zoals dat meestal in een hotel wordt ervaren.

Voordelen die citizenM-gasten zullen kunnen ervaren, zijn onder andere in staat te zijn:
• hun persoonlijke profiel online van thuis uit vast te leggen zodat hun wensen en voorkeuren bij elk hotelbezoek worden onthouden;
• het vaak onaangename, emotionele en langdurige proces van in- en uitchecken te vermijden door gebruik te maken van een simpele persoonlijke RFID-kaart in combinatie met een centrale server;
• met behulp van een simpele, intuïtieve interface met de naam MoodPad het karakter van de verlichting in hun kamer te bepalen, afhankelijk van de stemming of sfeer die men wil creëren;
• met één druk op de knop over te kunnen schakelen van warme kleuren, gesloten jaloezieën, stemmingsmuziek en een behaaglijke temperatuur, naar meer functionele verlichting en een omgeving die optimaal is ingesteld op mobiel werken;
• vrije toegang te hebben tot video’s, filmkanalen en online content via hun LCD-tv, alsmede gratis muziek op verzoek en toegang tot internet.

De officiële opening van het citizenM-hotel in Amsterdam zal plaatsvinden op 24 juni 2008.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:
Philips Netherlands
Morven Mackinnon
Tel.: +31 40 27 86157
E-mail: [email protected]

Trefwoorden: Led, Led Armaturen, Led Verlichting, Ledlampen, Licht, Verlichting