Groeiend aantal bedrijven laat conversie gerichte website maken

Groeiend aantal bedrijven laat conversie gerichte website maken van Reclamebureau Connexx Communications

Door: Reclamebureau Connexx Communications  30-06-2009

Amsterdam, 30 juni 2009

Website maken 3.0

Een groeiend aantal bedrijven laat momenteel een conversie gerichte website maken. Waar men vroeger vooral ‘designer websites’ liet maken, is het nu de marketing en sales gerichtheid welke de doorslag geeft welk reclamebureau men inzet om de website te laten maken.

Verschuiving in de markt van webdesign


De heer Reinout Bouman, partner bij het gerenommeerde webdesign reclamebureau Connexx welk dit jaar haar 10 jarig jubileum viert, geeft aan een duidelijke trend te signaleren waarbij de ‘mooie’ website plaats maakt voor de ‘nuttige’ website . Vorig jaar schakelde bedrijven ons alleen in voor het maken van een website, maar additionele online campagnes [organische optimalisatie, adwords] werden vaak niet nodig geacht. Men wilde de identiteit van het bedrijf versterken, maar new business was geen prio. Sterker nog, veel zakelijke opdrachtgevers schrokken terug van nóg meer handel en verkoop via hun website. Natuurlijk waren wij blij met ieder project en het maken van ‘alleen mooie’ websites doen onze creatieve webdesigners natuurlijk graag, maar persoonlijk frustreerde dat wel af en toe al rasechte marketeer. Ik zag zelf vaak veel meer potentie in een website welke wij aan het maken waren voor het genereren van leads. Inmiddels is de markt echter flink veranderd en is de vraag naar verkoop gerichte websites enorm toegenomen. Ook het gegeven dat alles zeer nauwkeurig meetbaar is, maakt de website tot een favoriete tool van menig manager.

Meerdere factoren maken of breken het succes van een website


Welke factoren maken een zakelijke website ook daadwerkelijk tot een online sales kanon? Die vraag laat zich niet zo makkelijk beantwoorden. Wij stellen altijd ‘de klant van onze klant centraal’. Aldus de heer Bouman. Het beginpunt van een lead zit hem in de aanwezigheid bij de zoekmachines op de juiste zoekwoorden. Wij verplaatsen ons dus allereerst in die ‘klant van de klant’ en bedenken wat hij zou invoeren bij zijn zoekactie. Vervolgens toetsen wij dit idee met diverse tools die zoekvolumes, gedragingen van bezoekers etc. bijhouden, zodat we met 80% zekerheid in de juiste hoek zitten. Dan is het zaak het ontwerp en de teksten in de website zo te maken dat de bezoeker direct datgene ziet waar hij naar zocht. We nemen dan de bezoeker ‘aan de hand’ en leiden hem de website ‘in’ om hem uiteindelijk tot conversie te verleiden. Feitelijk volgen we hierbij de aloude AIDA formule [Marketing formule, welke uitgaat van het scheppen van Attentie, Interesse, verlangen (Desire), en vervolgens Actie] welke nog steeds perfect werkt -mits goed gebruikt. Daar wij juist zeer veel expertise hebben met het ontwikkelen en het maken van dergelijke websites, zien wij in deze tijd juist een forse toename van het aantal opdrachten.

Meer informatie over het laten maken van een website welke marketing en sales gericht is vindt u bij Reclamebureau Connnexx

(zie volledig artikel website maken)


Contact Reclamebureau Connexx Communications

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share