Satyam tweede op ranglijst van beste outsourcingleveranciers ter wereld

Door: Satyam  02-08-2006
Trefwoorden: Ict, Outsourcing

Black Book of Outsourcing: Satyam grootste in India, wereldwijd tweede van 872 outsourcingleveranciers in 63 landen

Amsterdam, 24 juli 2006 - IT-adviseur en -dienstverlener Satyam Computer Services staat wereldwijd als tweede op de ranglijst van beste outsourcingleveranciers. Dat blijkt uit onderzoek van de Brown-Wilson Group, verricht onder outsourcingleveranciers. Satyam stond in 2005 nog op de negentiende plaats van de ranglijst. Sinds 2006 is Satyam marktleider op het gebied van outsourcing in thuisland India.

Voor het Brown-Wilson-onderzoek zijn 872 outsourcingleveranciers in 63 landen onderzocht. De resultaten verschijnen in het gerenommeerde Black Book of Outsourcing. Gekeken is naar CEO Commitment, Human Capital Performance, Corporate Direction en Leadership Impact, en tevens naar factoren als managementprestaties, klant- en medewerkerstevredenheid en Organizational Excellence. De totale score van Satyam was 93,4 (van maximaal 100).

"Het feit dat Satyam wereldwijd tot de top van outsourcingleveranciers behoort, onderstreept de betrokkenheid van het management met bestaande klanten, prospects, leveranciers, consumenten en werknemers overal ter wereld", zegt Douglas Brown, President van de Brown-Wilson Group en medeauteur van het Black Book of Outsourcing.

B. Ramalinga Raju, oprichter en President van Satyam: "Outsourcingdeskundigen hebben veel waardering voor de Brown-Wilson Group en de gepubliceerde ranglijst. Het feit dat we op nummer twee staan, is te danken aan onze medewerkers. Het versterkt het vertrouwen van alle belanghebbenden in onze mogelijkheden. Wij willen ook in de toekomst met uitstekende prestaties alle betrokkenen tevreden stellen."

De 50 Best Managed Global Outsourcing Vendors 2006: onderzoeksmethodologie Het onderzoek in het kader van het Black Book of Outsourcing 2006 is vanaf december 2005 wereldwijd elektronisch verspreid onder klanten, werknemers, eindgebruikers en leveranciers. De vragenlijst is verstuurd naar meer dan 70.000 medewerkers en leidinggevenden bij ondernemingen, kleinere bedrijven en overheidsdiensten die outsourcingdiensten gebruiken of aanbieden. De meerderheid van de ondervraagden is afkomstig uit Noord-Amerika, de rest uit Europa en Azië.

Het onderzoek werd in juni 2006 afgesloten en bestond uit 26 vragen verdeeld over vier onderzoeksgebieden: CEO Commitment, Human Capital Performance, Corporate Direction en Leadership Impact. Daarnaast waren er achttien optionele vragen over innovatie, groei, intern management en wereldwijde resultaten.

Over het Black Book of Outsourcing
Het Black Book of Outsourcing biedt een breed overzicht van, en naslagwerk over outsourcing. Het document omvat advies van deskundigen over outsourcingprogramma's, het omgaan met de politieke aspecten van outsourcing en carrièremogelijkheden. De beste outsourcingleveranciers staan op een lijst. Ze zijn gewaardeerd op basis van relevante en specifieke parameters. Het boek is geschreven door de outsourcing-'goeroes' Doug Brown en Scott Wilson van de Brown-Wilson Group Inc.

Trefwoorden: Ict, Outsourcing