Senior tactisch inkoper scheepsbouw (omgeving Rotterdam)

Door: Altena Interim  14-04-2008

Locatie
omgeving Rotterdam

Contactpersoon
Philip Willemse
( +31 183 407 565
* [email protected]

Bedrijfsprofiel
- op basis van 6 mnd detachering - U krijgt een dienstverband bij Altena Interim tijdens deze opdracht met mogelijkheid tot indiensttreding bij de opdrachtgever.

Salaris indicatie: € 4.200,-

Onze opdrachtgever is gespecialiseerd in het leveren van producten en diensten voor de offshore olie-industrie, de bagger- en alluviale mijnbouwindustrie en de scheepvaart.

Functieomschrijving
De werkzaamheden bestaan uit:
- goederen en diensten inkopen voor meerdere projecten die aan u worden toegewezen, de voortgangsbewaking en voortdurende afstemming met de productieplanning zijn essentieel hierin.
- een pro-actieve bijdrage leveren aan de professionaliseringslag van de afdeling.

Een aantal concrete stappen in dit proces zijn:

Professionalisering/opwaardering van de inkoopafdeling van operationele inkoop naar tactisch/strategische inkoop
Invoering van commodity management, ontwikkelen van een strategie per commodity/productgroep en implementatie hiervan
Kostenmanagement op basis van "total cost of ownership"
Kostenreductie door gebruik van raamcontracten, zowel voor de eigen vestiging als voor alle andere vestigingen
Betere aansluiting op de (wereldwijde) leveranciersmarkt
Proactieve benadering/bewaking van leverancierspresentatie
Implementatie van een ERP-systeem
Daarnaast stelt u periodieke raportages op, o.a. aan Hoofd Inkoop, bv.:
Vergelijking op basis van de voorcalculatie en de planning voor het project
Marktontwikkeling t.a.v. prijzen en levertijden

Functie eisen
- je hebt een opleiding op HBO niveau. Eventueel aangevuld met NEVI 1 en/of NEVI 2
- je beschikt over doorzettingsvermogen en goede commerciële en communicatieve vaardigheden (zowel naar leveranciers als naar de interne klant)
- je hebt affiniteit c.q. ervaring met veranderingsprocessen
- je hebt meerdere jaren ervaring in een soortgelijke functie
- je bent bekend met inkoopprocedures, wettelijke richtlijnen en administratieve offerte-, en orderafhandeling. Vanwege het internationale karakter van onze onderneming is een goede schriftelijke vaardigheid in het Engels en het Duits noodzakelijk.
- je hebt ervaring met het gebruik van een ERP-systeem