Meetingselect en Simacon sluiten strategische leverancier overeenkomst

Door: Simacon Interim Management, Consultancy & Recruitment  13-08-2009
Trefwoorden: Inkoop, Events, Procurement

Steeds meer bedrijven zien naast de noodzaak, de toegevoegde waarde om externe meetings op een effectieve en professionele wijze te managen.

De trend van de afgelopen jaren laat duidelijk zien dat steeds meer bedrijven strategisch meeting management binnen hun organisaties introduceren waarbij gedegen inkoop en het gebruik van 24/7 online tools enkele van de belangrijkste succesfactoren zijn.
Door het sluiten van een strategische leveranciers overeenkomst willen Meetingselect en Simacon hun ‘unique selling points’ versterken en ter beschikking stellen aan het Europese bedrijfsleven.

Judith Huisman, Managing Partner Meetingselect:
‘’Simacon is gespecialiseerd in business travel management en procurement services en biedt bovendien zeer ervaren consultants met een mooie staat van dienst bij bedrijven uit de Fortune 500, zoals Philips en IBM. Het inkopen van meetings en het opstellen van een succesvol en intern gedragen meetingbeleid is voor veel bedrijven een nieuwe tak van sport’’, aldus Huisman. Simacon is in staat om zowel nationaal als internationaal bedrijven te adviseren op het gebied van strategisch meeting management en daarmee hoge besparingen te realiseren. Wij zijn zeer vereerd dat Simacon de meeting management oplossingen van Meetingselect hoog waardeert en ons als strategische leverancier beschouwt.’’

Huub Smeets, Founding Partner Simacon:
“Na gedegen marktonderzoek bleek al snel dat de formule van Meetingselect uniek is. Het totaal concept dat Meetingselect biedt geeft bedrijven onder andere gedetailleerd inzicht in hun vergaderkosten, online boeking en registratie, sturing naar vaste leveranciers, een sterkere inkooppositie, management rapportages en een unieke kans om interne compliance te verbeteren. Uiteraard blijft Simacon als consultant zeer alert op de ontwikkelingen in de markt, maar we zijn er trots op om Meetingselect te kunnen toevoegen aan onze, zeer select in aantal, strategische leveranciers.”

NOOT VOOR DE REDACTIE
Voor meer informatie / interviews / beeldmateriaal:
Meetingselect BV Judith HuismanT +3135 6781183 www.meetingselect.com
Simacon, Huub Smeets T+31492 558850 www.simacon.biz


OVER MEETINGSELECT
Meetingselect is gespecialiseerd in strategisch meeting management en biedt verschillende oplossingen op het gebied van meetings & events. Meetingselect is gevestigd in Naarden en is begin 2007 opgericht door Judith Huisman en Anouk Roohé in samenwerking met twee investeringsmaatschappijen waaronder Youngstreet Investments. Alle meeting management oplossingen van Meetingselect zijn gericht op kostenbesparing, tijdsbesparing en innovatie.

Meetingselect.com staat bekend als een uniek zelfboekingstool voor bijeenkomsten gekoppeld aan een uitgebreid meeting management informatiesysteem waarmee bedrijven inzicht krijgen in hun vergaderkosten en sturing kunnen laten plaatsen naar vaste leveranciers. Tegelijkertijd is Meetingselect voor hotels en vergaderlocaties het grootste meeting distributiesysteem in Europa. Meetingselect.com is een platform dat ontworpen is om meerdere partijen binnen het meeting management proces te kunnen bedienen. Meetingselect.com verbindt meetingplanners eenvoudig met hotels & vergaderlocaties via de online boekingstool. Meetingselect heeft een uitgebreide database met meer dan 59.000 vergaderlocaties wereldwijd. Naast corporate bedrijven, zoals Danone, Canon Europa en Sanoma Magazines, zijn er vele individuele meetingplanners uit verschillende branches die gebruik maken van Meetingselect.

Meetingselect biedt een oplossing aan inkopers van vergaderruimtes, aan meetingplanners én aan vergaderlocaties zelf.
• Voor inkopers kunnen dat functionaliteiten zijn als het eenvoudig genereren van accurate managementrapportages om zo inzicht te hebben in en controle te houden over de vergaderkosten. Kostenbesparing en het vergroten van de onderhandelingspositie ten opzichte van (preferred) partners zijn hier een pré.
• Voor meetingplanners is meetingselect dé beste boekingsite. Meetingplanners zoeken en vergelijken met behulp van de gratis zelfboekingstool alle locaties in de wereld, vragen in één handeling eenvoudig meerdere offertes op en boeken direct. De oplossing om efficiënter te werken én de bestaande contacten en contracten met locaties te onderhouden. Ook kunnen meetingplanners beoordelingen lezen en plaatsen over hotels en vergaderlocaties wereldwijd.
• Voor alle hotels & vergaderlocaties biedt Meetingselect de mogelijkheid om direct in contact te komen met nieuwe klanten en de vergaderomzet te verhogen. Via het meeting distributie systeem van Meetingselect ontvangen locaties vergader- en groepsaanvragen direct per mail.

Naast Meetingselect.com biedt Meetingselect gratis een persoonlijke service voor het zoeken naar en boeken van hotels en vergaderlocaties wereldwijd via Meetingselect Reservation Service. Op basis van de wensen bekijkt Meetingselect Reservation Service per aanvraag welke locaties het meest geschikt zijn voor de klant. Vervolgens ontvangt men binnen 24 uur een drietal offertes waar zelf een keuze uit gemaakt kan worden. Naast de grote tijdsbesparing, ontvangt men overzichtelijke offertes van de verschillende locaties in eenzelfde opmaak samen met een impressie van de geselecteerde locaties. Meetingselect Reservation Service werkt zowel nationaal als internationaal

OVER SIMACON
Simacon is een internationaal opererend bedrijft dat zich toelegt op Interim Management, Consultancy en Recruitment, waarbij de vakgebieden business travel management en niet product gerelateerde inkoop als specialisaties gelden. Simacon levert haar diensten en services aan landelijk dan wel internationaal opererende bedrijven.
Simacon is een ambitieus bedrijf dat zich, binnen haar vakgebied, als marktleider ontwikkelt.
Binnen de genoemde vakgebieden focust Simacon zich op het creëren van waarde, het verlagen en het beheersen van risico’s, het optimaliseren van competenties evenals het stroomlijnen van organisaties.

Business Travel Management:
Door middel van zakelijk reismanagement wenden bedrijven richtlijnen en regels aan voor transport, verblijf, maaltijden, amusement en daaraan gerelateerde uitgaven voor hun werknemers in de gehele reisperiode. Omdat deze uitgaven eigenlijk door elke werknemer gedaan kunnen worden onderscheidt dat ze van routinematige inkopen.
Simacon begrijpt de behoefte aan effectieve kostenbesparing in zakelijk reizen zonder compromissen te sluiten in kwaliteit en betrouwbaarheid. Resultaten worden bewezen door onze reputatie en de loyaliteit van onze klanten. Belangrijker dan ons succes is het luisteren naar de klant wanneer een reismanagementprogramma geïmplementeerd wordt naar zijn specifieke behoeften en voornaamste bedrijfsdoelen.
Simacon levert kwaliteit door middel van onafhankelijke en meetbare oplossingen voor elk vraagstuk op het gebied van zakelijk reizen.

Trefwoorden: Acte, Batm, Events, Inkoop, Meetings, Meetingselect, Mice, Natm, Nbta, Procurement, Simacon, Travel Procurement, Zakenreisnieuws, Zakenreizen,

Contact Simacon Interim Management, Consultancy & Recruitment

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share