(factor tachtig) is een nieuw online marketingbureau

(factor tachtig) is een nieuw online marketingbureau van (factor Tachtig) - Concept & Creatie Online

Door: (factor Tachtig) - Concept & Creatie Online  08-02-2007
Trefwoorden: Reclame, Internet Marketing, Online Marketing

(factor tachtig) is een nieuw online marketingbureau, opgericht door Jeroen van IJzendoorn en Robert van de Wiel. Jeroen van IJzendoorn was online marketeer bij SAP Nederland. Robert van de Wiel komt van HSP Reclame & Communicatie, waar hij als internet specialist werkte.

(factor tachtig) specialiseert zich in online marketing, maar denkt buiten dit kader: de beide initiatiefnemers geloven in geïntegreerde kanalen, niet in online en offline eilandjes. “Vandaar ook de toevoeging onder onze naam: ‘online marketing en meer’, wij kijken verder dan de grenzen van online marketing”, aldus Robert van de Wiel.

“Online zijn er de laatste jaren grote stappen gezet. Het meerendeel van de ondernemers is op internet te vinden en ook persoonlijke pagina’s, weblogs en fotosites schieten als spreekwoordelijke paddestoelen uit de grond. Initiatieven als Hyves creeeren nieuwe mogelijkheden en spelen vervolgens verder in op de cultuur die daar weer uit ontstaat. Het is nu ook voor ondernemers tijd om die volgende stap te zetten en de mogelijkheden verder te benutten.”

Hij geeft een voorbeeld: ”De opvolging van het contact, daar zie ik het vaak verkeerd gaan. Je moet er als bedrijf voor zorgen dat een informatie-aanvraag direct wordt opgevolgd. Mailtjes waar bezoekers na 24 uur niks op hebben gehoord, daar verwachten ze niks meer van. Ik ben er geen voorstander van, maar gebruik desnoods een standaard mail, waarin je vertelt dat de aanvraag is ontvangen. Wij maken templates met commerciële teksten zodat bedrijven een op maat gesneden antwoord kunnen geven aan de bezoeker.”

(factor tachtig) wil het rendement van websites verbeteren. “Veel internetsites zijn gewoon een duur visitekaartje. Die sites zijn er gekomen omdat bedrijven graag online willen zijn, maar er niet over nadenken hoe ze mogelijkheden kunnen benutten. Een website moet je niet alleen neerzetten, maar ook onderhouden en aantrekkelijk houden voor de bezoekers. Hoeveel sites zijn er niet waarbij het laatste nieuws stamt uit 2003? Dat geeft een indicatie van hoe het bedrijf met internet omgaat.”

“Zoekmachinemarketing is een buzzword”, zegt Jeroen van IJzendoorn. “Iedereen heeft het erover. Wat veel bedrijven vergeten, is bezoekers te koesteren, te behouden en goed op te volgen. Als je er zoveel tijd, energie en geld in steekt om mensen op je website te krijgen, zorg er dan ook voor dat ze geboeid blijven. Je moet ze zover krijgen dat ze doen wat jij wilt.”

Meer informatie: www.factortachtig.nl

Trefwoorden: Internet Marketing, Online Marketing, Reclame, Reclamebureau, Zoekmachine Marketing

Contact (factor Tachtig) - Concept & Creatie Online

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share