Vernieuwende arbeidsmarkt communicatie bij Van der Velden Rioleringsbeheer

Vernieuwende arbeidsmarkt communicatie bij Van der Velden Rioleringsbeheer van (factor Tachtig) - Concept & Creatie Online

Door: (factor Tachtig) - Concept & Creatie Online  25-04-2008
Trefwoorden: Communicatie, Vacature, Arbeidsmarkt

Over Van der Velden Rioleringsbeheer

-- Van der Velden Rioleringsbeheer is een professionele dienstverlener op het gebied van rioolbeheer en aanverwante activiteiten zoals waterzuivering en slibverwerking. Van der Velden Rioleringsbeheer werkt met ruim 350 medewerkers, een wagenpark van 225 voertuigen en vanuit vijftien lokaties voornamelijk in opdracht van overheden, gezondheidsinstellingen, bedrijven en vastgoedbeheerders zoals woningcorporaties.

De vraag

-- De groei ambities van deze marktleider zijn groot, de arbeidsmarkt gespannen. De gewenste aanwas over een periode van 2 jaar bedraagt 150 nieuwe medewerkers. De corporate website, www.vandervelden.com, maakt melding van deze mogelijkheden maar genereert niet de gewenste conversie. Een specifiek op arbeidsmarktcommunicatie gerichtte site dient deze vraag in te vullen.

De oplossing

-- Het opzetten en uitrollen van een op de doelgroep aansluitend concept. Hierin werden mogelijke vooroordelen weggenomen en de pluspunten van het vak benadrukt. Na uitgebreid vooronderzoek en analyse is een voorstel gemaakt voor de invulling van daspaswerk.nl. Usability, beleving en conversiefactoren werden zorgvuldig in kaart gebracht. Op basis van het overkoepelende concept werd een op maat gesneden vormgeving en tekstuele invulling uitgewerkt.

Technisch initieerde (factor tachtig) enkele effectieve en verrassende features waar onder een online chat-mogelijkheid, op basis van IP voorgeselecteerde regio-vacatures, tijds- en referrer gebaseerde tekstuele invulling en een bruikbare 'vertel-een-vriend' optie. Vera begeleidt gedurende het gehele traject de bezoeker stap voor stap in zijn of haar online sollicitatie. De gehele site wordt door de klant middels een op maat gemaakt en uitgekiend Content Management Systeem beheert.


Het resultaat

Daspaswerk.nl en haar gastvrouw Vera zijn eind april 2008 officieel geïntroduceerd. Als onderdeel binnen dit concept blijven wij actief betrokken om ook na de lancering de juiste positionering te garanderen. Daarnaast adviseren wij Van der Velden Rioleringsbeheer over de verdere on- en offline promotiemogelijkheden, benodigd om deze website op de kaart te zetten.

Meer over (factor tachtig) leest u op www.factortachtig.nl

Trefwoorden: Arbeidsmarkt, Arbeidsmarktcommunicatie, Arbeidsmarkt-communicatie, Beleving, Communicatie, Conversie, Daspaswerk, Factor, Rioleringsbeheer, Tachtig, Usability, Vacature, Vandervelden,

Contact (factor Tachtig) - Concept & Creatie Online

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share