Zintuigelijke beïnvloeding op groot treinstation

Zintuigelijke beïnvloeding op groot treinstation van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine

Door: Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine  18-10-2012
Trefwoorden: Zintuigen, Geurbeleving, Geurmachines

Reinheid en veiligheid zijn vaak het onderwerp van discussie als het gaat om de treinstations in Nederland. Vaak ervaren reizigers de stations als vies en voelen zij zich er niet veilig. Steeds vaker worden ambient factors - zoals kleur, licht, geluid en geur - gebruikt om het gedrag en de ervaring van de consument/bezoeker positief te beïnvloeden. Op een groot NS- Station is onderzoek gedaan naar de effecten van het verspreiden van geur op de stationsbeleving van reizigers. Dit onderzoek is tot stand gekomen in samenwerking met zintuigenspecialist Maarten Hartveldt. AllSens Geurbeleving heeft dit onderzoek gesteund door het plaatsen van geurverspreidingsinstallaties met aroma’s. Met de combinatie van geur, geluid en licht wilde onderzoekers bereiken dat de verblijfservaring en veiligheidsbeleving van de reizigers verbeterde. Op verschillende plekken op het station zijn geurmachines geïnstalleerd die zorgde voor een subtiele geurbeleving op het station. Uit de onderzoeksresultaten is gebleken dat geur effect op de verblijfs- en veiligheidservaring heeft. De reizigers die op het moment van de geurverspreiding aanwezig waren op het station, vond het schoner en voelde zich veiliger. Hieruit blijk dat geur, licht en geluid maar ook visuals en andere zintuigelijke aspecten invloed hebben op hoe men een ruimte ervaart en kan bijdragen aan een beter imago van een treinstation.

Trefwoorden: Geurbeleving, Geurenmarketing, geurinstallatie, Geurmachines, Geurverspreider, geurverspreidingsinstallatie, Specialist in geurmarketing, Zintuigen,

Contact Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share

Andere voorbeelden van portfolio vanAllsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine

18-02-2015

Geurbeleving heeft positieve uitwerking op de bestrijding van ondervoeding

Geuren hebben grote invloed op onze eetlust. Het simuleren van de eetlust kan een uitkomst bieden bij cliënten die slecht


18-02-2015

Geurbeleving creëert aangename sfeer in zorginstellingen

Geurbeleving creëert aangename sfeer in zorginstellingen en neutraliseert onaangename luchtjes. Hierdoor ontstaat er een aangename leef- en werkomgeving die door iedereen positief ervaren wordt.


27-01-2015

Geurbeleving in de zorg maakt het verschil

Het reukorgaan is het krachtigste van alle zintuigen en is direct gelinkt aan het geheugen. 75% van onze dagelijkse emoties


Geurverspreiding zorgt voor ontspannen sfeer bij chiropractor van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
02-01-2013

Geurverspreiding zorgt voor ontspannen sfeer bij chiropractor

Geurverspreiding is bij uitstrek goed toepasbaar in medische instelling. Het neutraliseert onaangename geuren en creërt een ontspannen sfeer. De acht


Kerstgeur zorgt voor meerwaarde in hotellerie van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
07-12-2012

Kerstgeur zorgt voor meerwaarde in hotellerie

Onderzoek toont aan dat bij gebruik van een aangename omgevingsgeur gasten een hotel gemiddeld een hoger cijfer geven én dat


Villa Arena; hét decembergevoel door geurverspreiding van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
05-12-2012

Villa Arena; hét decembergevoel door geurverspreiding

‘Zeventig procent van alle aankopen wordt beslist op de winkelvloer. Winkels willen daarom met muziek, licht, inrichting, sfeer en geur


Geurbeleving in Hilton Hotels van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
28-11-2012

Geurbeleving in Hilton Hotels

Hilton, wellicht de meeste bekende hotelketen ter wereld. De hotels van Hilton staan bekend om hun luxe en vele faciliteiten.


Geurmarketing in Björn Borg kledingwinkels van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
23-11-2012

Geurmarketing in Björn Borg kledingwinkels

De eigen lijn van oud tennisser Björn Borg is uitgesproken en uniek, en heeft zich over de jaren heen sterk


Geurverspreiding zorgt voor minder angstgevoelens bij de tandarts van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
20-11-2012

Geurverspreiding zorgt voor minder angstgevoelens bij de tandarts

Iedereen herkent het wanneer ze bij de tandarts binnenkomen. Meteen dat ongemakkelijke gevoel van angst en een verhoging van stress.


Geurmarketing: Pepermunt maakt mensen alerter van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
16-11-2012

Geurmarketing: Pepermunt maakt mensen alerter

AllSens heeft een speciale pepermunt-geurcompositie gecreëerd om mensen te activeren en alerter te maken. De Power Business aroma heeft een


Geurmarkting in flagship store Burberry Regent Street van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
09-11-2012

Geurmarkting in flagship store Burberry Regent Street

Burberry heeft in London haar allergrootste flagship store ter wereld geopend. In dit prachtige monumentale pand was voorheen een theater


Geurbeleving op riviercruiseschip Amacerto van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
05-11-2012

Geurbeleving op riviercruiseschip Amacerto

De Amacerto is een riviercruiseschip van AmaWaterways en vaart door heel Europa. Dit schip heeft ruimte voor 164 gasten en


De oplossing tegen de winterdip: Geur van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
29-10-2012

De oplossing tegen de winterdip: Geur

In de herfst en de winter hebben veel mensen last van een winterdip. Door het gure weer en weinig zon,


Geurbeleving in Brown Thomas Warenhuis in Ierland van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
25-10-2012

Geurbeleving in Brown Thomas Warenhuis in Ierland

Brown Thomas is een groot warenhuis in Dublin waar alles rondom mode, beauty en lifestyle wordt verkocht van merken zoals


Minder angst op de Spoedeisende Hulp door geurinterventies van Allsens Professionele Geurmarketing & Geurmachine thumbnail
18-10-2012

Minder angst op de Spoedeisende Hulp door geurinterventies

De Landelijke Expertisegroep Veiligheidspercepties heeft onderzoek gedaan op de invloed van geur op de percepties en het gedrag van bezoekers