Strootman Group wint Best Managed Companies titel

Strootman Group wint Best Managed Companies titel van Strootman Group BV

Door: Strootman Group BV  24-04-2009

Oudenbosch, 22 april 2009 – Strootman Group B.V. uit Oudenbosch is één van de 50 best geleide ondernemingen van Nederland. Dit blijkt uit het Best Managed Companies programma dat Deloitte in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit, de Kamer van Koophandel, VNO-NCW en Management Team organiseert. De competitie maakt jacht op de 50 best geleide ondernemingen van Nederland binnen het groot- en middenbedrijf.

De jaarlijkse Deloitte competitie wordt dit jaar voor de tweede maal in Nederland georganiseerd. Strootman Group B.V. behoort dit jaar tot één van de 50 winnaars en mag een jaar lang de gewaardeerde titel Best Managed Companies 2009 dragen. “Toen we gevraagd werden om mee te doen, hebben we een presentatie gegeven over onze activiteiten en de manier waarop we te werk gaan. Het spreekt voor zich dat wij zeer verheugd zijn met de uitslag van deze verkiezing. Dit neemt niet weg dat wij zullen blijven streven naar verbeteringen binnen alle aspecten van onze bedrijfsvoering”, aldus directeur Henk Strootman. In het bijzonder werd Strootman Group B.V. gecomplimenteerd over haar heldere vooruitziende beleid, dienend leiderschap en koestering en investering in haar medewerkers.

Het Best Managed Companies programma richt zich op niet beursgenoteerde ondernemingen met minstens 50 medewerkers en een omzet van minimaal 10 miljoen euro. Het programma valt op, omdat het niet alleen gaat om aanhoudende groei. De focus ligt op de strategie en de uitvoering van de bedrijven. Onderdelen als Risicomanagement, Interne Organisatie, Marketing & Sales en Human Resource Management verdienen speciale aandacht binnen het programma. Dit jaar meldden zich honderdvijftig bedrijven voor het programma.

Strootman Group B.V. vindt de juiste kanalen voor A-merk surplus goederen zonder reguliere markten te verstoren. De missie van de organisatie is enerzijds het versterken van de concurrentiepositie van alternatieve retailkanalen door verrijking van het assortiment met A-merken en anderzijds het bereiken van omzetverhoging van (grote) fabrikanten wereldwijd. Strootman Group B.V. beschikt hierdoor over een uitgebreid assortiment van topmerken chocolade, zoetwaren, toiletartikelen, wasmiddelen, huishoudgoederen, dierenvoeding en non-food producten.