‘Low-calorie’ markt staat centraal bij Anton Jurgens Institute

‘Low-calorie’ markt staat centraal bij Anton Jurgens Institute van Anton Jurgens Institute

Door: Anton Jurgens Institute  13-12-2007
Trefwoorden: Gezondheid, Voeding, Health

Inzicht krijgen in de ‘low-calorie’ markt en gezonde producten. Dat is het doel van de Master Clinic die het Anton Jurgens Institute op 16 januari 2008 organiseert. De bijeenkomst is de derde in een serie die ingaat op huidige thema’s omtrent gezondheid en de food sector.

In de westerse wereld is overgewicht een groeiend probleem. Het bewustzijn rondom voeding en gezondheid beïnvloedt het gedrag van consumenten steeds meer. Het thema van de derde Master Clinic is ‘Reversing overweight trends with healthy foods and happy customers’. In deze Clinic geven experts inzicht in trends en feiten over de ‘low-calorie’ markt en het keuzegedrag van de consument. In company cases delen food producenten en bedrijven uit de food service en retail hun ervaringen over de enorme kansen die de vraag naar ‘low-calorie food’ hen heeft opgeleverd.

Key note sprekers op deze dag zijn: Prof. Kees de Graaf van Wageningen UR en Karen Tonks, van Tesco Stores Ltd UK. De eerste gaat in op de keuze voor (gezonde) producten door consumenten en op welke wijze dit gedrag beïnvloed kan worden. De tweede spreker, van ‘s werelds derde supermarktketen, behandelt overweight trends in relatie tot de assortimentsontwikkeling binnen Tesco in het Verenigd Koninkrijk.

Deze Master Clinic is speciaal bedoeld voor bedrijven en organisaties die betrokken zijn bij de ontwikkeling van gezonde voedingsproducten en “happy consumers”. Meer informatie over de Master Clinic kunt u vinden op www.antonjurgens.nl of door telefonisch contact op te nemen met Lamiaâ Fareh van het Anton Jurgens Institute, tel. 073-6923798.

Trefwoorden: Gewicht, Gezondheid, Health, Masterclinic, Voeding,