Master Clinic Selling Sustainability: CSR in the Food Industry

Master Clinic Selling Sustainability: CSR in the Food Industry van Anton Jurgens Institute

Door: Anton Jurgens Institute  29-10-2008
Trefwoorden: Duurzaamheid, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, Sustainability

Thema van deze Clinic is Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en duurzaamheid.

We gaan in op de markt; welke duurzame producten zijn op de markt, wat is hun marktaandeel en wat zijn de ontwikkelingen in deze markt.
Ook bespreken we wat MVO is en waarom zou je duurzame producten ontwikkelen, welke status heeft MVO in Nederlandse Food bedrijven, hoe kun je MVO meten, etc. MVO in retail: hoe verkoop je duurzaamheid via producten?
Met company cases wordt de praktijk in beeld gebracht. Waarom kozen deze bedrijven voor duurzame producten en hoe brengen ze deze op de markt?

Tot slot staat de workshop MVO op het programma waar je handvatten krijgt om je bedrijf als maatschappelijk verantwoord te profileren en hoe je je producten positief kunt positioneren in de huidige duurzaamheidstrend.

Gastsprekers tijdens deze dag zijn:

Linda Rutten, Business Openers
Willem Lageweg, directeur MVO NL
Marc Janssen, hoofd Consument en Kwaliteit CBL
Volkert Engelsman, directeur Eosta
Kirsten Toeset, Brand Manager Ben & Jerry's
Teun v.d. Keuken, Tony's Chocolonely
Toos Hofstede, Gulpener Brewery

Wat: Master Clinic Selling Sustainability: CSR in the Food Industry  (de clinic wordt in het engels gehouden)
Wanneer: donderdag 13 november van 13.00 uur tot 21.30
Waar: Anton Jurgens Instituut, Onderwijsboulevard 219, 's-Hertogenbosch
Aanmelden: via www.antonjurgens.nl/clinics/calender/

Trefwoorden: Corporate Social Responsibility, Csr, Duurzaamheid, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, Sustainability