GMI biedt interactieve onderzoeksmogelijkheden door overname Media Intelligence

Door: Global Market Insite  28-09-2006

s-Hertogenbosch, 28 september 2006 - GMI (Global Market Insite, Inc.), leverancier van wereldwijde market intelligence oplossingen, heeft het Engelse Media Intelligence overgenomen. Media Intelligence is specialist op het gebied van interactieve media onderzoeken. Door deze strategische overname voegt GMI nieuwe toepassingen toe aan het portfolio om marktonderzoek nog interactiever te maken. Marktonderzoekers kunnen door de vooruitstrevende technologie van Media Intelligence onder andere productontwerp en winkelindelingen simuleren.

Eén van de vernieuwende producteigenschappen die Media Intelligence toevoegt is het virtueel winkelen. Dit geeft de mogelijkheid om online een winkelschap te bouwen zodat deelnemers aan het onderzoek online het product kunnen uitzoeken en kritisch onderzoeken. Deze functionaliteit wordt gebruikt voor onderzoek naar alle aspecten uit het aankoop- en beslissingsproces. Virtueel winkelen kan ook toegepast worden in allerlei soorten winkelomgevingen, van supermarktschap tot een boekwinkel waarin men kan browsen langs verschillende soorten covers van boeken en tijdschriften.

Een andere nieuwe toepassing van Media Intelligence technologie is ‘click’ testen. Door respondenten een beeld te laten aanklikken, ontstaat een zogenaamde ‘heat map’ waarmee precies gemeten kan worden wat en in welke volgorde door respondenten is opgemerkt en aangeklikt op welke pagina.

Informatie die verzameld wordt in de Media Intelligence applicaties is compatible met GMI’s Research Analyzer voor data visualisatie en analyse.

“Deze technologie biedt onze klanten een zeer schaalbare toepassing om onderzoek uit te voeren”, aldus Leon de Koning, Managing Director, Noord Europa bij GMI. “Door de onderzoeksomgeving zo aantrekkelijk en leuk mogelijk te maken, merken onze klanten dat ze een veel beter beeld van het consumentengedrag krijgen omdat de response veel hoger is. Media Intelligence was de belangrijkste speler op het gebied van ontwikkeling en toepassing van interactieve technologie en we zijn erg blij dat wij deze expertise nu kunnen aanbieden aan ons wereldwijd groeiende klantenbestand.”