GMI en DervalResearch introduceren de Second Life Interview Corner (SLIC)

GMI en DervalResearch introduceren de Second Life Interview Corner (SLIC) van Gmi (global Market Insite, Inc.)

Door: Gmi (global Market Insite, Inc.)  09-10-2007
Trefwoorden: Onderzoek, Marktonderzoek, Research

SLIC helpt organisaties bij het verkrijgen van kwalitatieve feedback van Second Life inwoners op een vriendelijke en rendabele manier.

’s-Hertogenbosch – 8 oktober 2007 – Leverancier van wereldwijde market intelligence oplossingen GMI (Global Market Insite, Inc.), in samenwerking met marktonderzoeksbureau DervalResearch, gevestigd in Amsterdam, introduceerden in september de Second Life Interview Corner (SLIC). SLIC, ondersteund door het softwareplatform van GMI voor marktonderzoek, biedt organisaties een nieuw perspectief voor het uitvoeren van interviews in een virtuele omgeving. Dankzij SLIC kunnen marktonderzoekers nu inwoners van de virtuele wereld vragen stellen over allerhande zaken, zowel in Second Life (SL) als in werkelijkheid. Zodra een respondent een onderwerp heeft gekozen en op de gerelateerde sofa plaats heeft genomen start het interview. De sofa stelt open of multiple-choice vragen via de Second Life chat functie en de antwoorden van respondenten worden opgenomen. SLIC is volledig geautomatiseerd en geïntegreerd in de SL user interface.

“Ik ben nog nooit geïnterviewd op de sofa,” geeft Prof. Tom Novak toe, co-directeur van het Sloan Center for Internet Retailing, Universiteit van California, in Riverside, USA. “Maar ik vond het SLIC interview proces natuurlijker dan ik had verwacht. In Second Life raak je bijvoorbeeld gewend aan het communiceren via tekst chats met andere mensen, een chat met een sofa lijkt dan ook helemaal niet vreemd. Daarbij kwam het visuele aspect, om mijn avatar comfortabel op een chique sofa te zien liggen, terwijl deze me vragen stelde. Al met al een heel interessante en productieve manier om tijd door te brengen in Second Life. Als de sofa’s gecombineerd zouden worden met een beloning zouden de camping stoelen buiten gebruik gesteld kunnen worden op Second Life!”
Door 24x7x365 beschikbaar te zijn, biedt SLIC een goede representatie van de respondenten tegen concurrerende prijzen. Respondenten zijn in het echte leven en op Second Life gerekruteerd, zowel via mond-tot-virtuele-mond reclame als via groepen. Respondenten kunnen Linden Dollars of een cadeautje ontvangen aan het einde van het interview, afhankelijk van hun voorkeur. Ook worden respondenten uitgenodigd om lid te worden van de SLIC groep/panel zodat ze benaderd kunnen worden voor nieuwe enquêtes en interviews.

“Dit is één van de eerste voorbeelden van werkelijke diepte interviews in Second Life, niet afhankelijk van inwoners die hun web browser openen, maar hun avatars die reageren op en communiceren met objecten en die worden geïnterviewd,” legtMario Menti uit, solutions architect bij GMI in Londen. “Enquêtebeleving is het sleutelwoord – hoe meer de enquête ervaring als plezierig en lonend wordt ervaren des te groter wordt de kans dat deze vorm van interviewen wordt gezien als een nuttig onderdeel in de virtuele wereld in plaats van een applicatie van de buitenwereld die niets toevoegt.”

“SLIC is zeker een gebruikersvriendelijke, rendabele en krachtige toepassing om feedback van inwoners te krijgen wanneer ze beschikbaar zijn en in hun virtuele wereld rondlopen,” legt Prof. Diana Derval uit, CEO van DervalResearch en auteur van het boek Wait Marketing. “De antwoorden die we krijgen zijn betrouwbaarder omdat de respondent geen haast maakt om zijn/haar mening te verkondigen. Niet alleen onze klanten van Second Life, voornamelijk bedrijven gespecialiseerd in entertainment, hebben interesse in SLIC, maar ook ‘echte’ bedrijven die zich realiseren dat het enquêteren van mensen op de parkeerplaats bij een supermarkt of tijdens het winkelen niet de beste manier is!”

SLIC kan worden bezocht op http://slurl.com/secondlife/Chaska/95/45/151. Voor meer informatie neemt u contact op met GMI via [email protected] of met DervalResearch via [email protected]

Over GMI
GMI (Global Market Insite, Inc.) is het enige bedrijf dat uitgebreide geïntegreerde oplossingen biedt waarmee marktonderzoekbureaus en marktonderzoekafdelingen van grote ondernemingen marktinformatie kunnen vergaren vanuit de hele wereld. GMI biedt een van ’s werelds grootste, sterk geprofileerde panels, met bereik van miljoenen consumenten in meer dan 200 landen. GMI werd opgericht in 1999 en heeft naast het hoofdkantoor in Seattle, Washington, kantoren in vijf werelddelen. In 2007 werd GMI 229ste in Inc. Magazine’s Inc. 500. Meer informatie is beschikbaar op www.gmi-mr.com of via [email protected].

Over DervalResearch
DervalResearch, met een sterke focus op new product development en commercialisatie, is hét marktonderzoeksbureau voor innovatieve en snelgroeiende bedrijven. Het bedrijf werkt wereldwijd vanuit Amsterdam en is opgericht in 2006 door Diana Derval – MBA, professor in marketing, bedenker en auteur van het boek Wait Marketing. Identificeert markt trends, zoals wait marketing, en zet deze om in makkelijk te implementeren methoden. DervalResearch helpt general managers, marketers en ondernemers bij het bouwen van winnende sales en marketing strategieën dankzij oplossingen zoals: product roadmap, klanteninzicht, marketing en ondernemingsplan, use cases, workshops en seminars. Voor meer informatie kunt u www.derval-research.com bezoeken of u kunt een e-mail sturen naar [email protected]

Trefwoorden: Marktonderzoek, Onderzoek, Research

Contact Gmi (global Market Insite, Inc.)

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share