GMI Lanceert Nieuw Gamer Panel

Door: Gmi (global Market Insite, Inc.)  20-09-2007
Trefwoorden: Marktonderzoek, Online, Panel

Dankzij dit panel hebben onderzoekers real-time inzicht in de meningen van gamers, met betrekking tot toekomstig product ontwikkeling, prijzen en aankoopgedrag of om marketing strategieën en advertentie concepten te testen. Het Gamer Panel is één van de vele gespecialiseerde panels van GMI, waaronder o.a. ook IT professionals, jongeren en tieners, medisch specialisten en verpleegkundigen. “De Entertainment Software Associatie meldt dat Amerikaanse verkoop van software voor computer- en video games in 2006 met zes procent is gegroeid naar 7.4 miljard US$. Daarbij heeft PricewaterhouseCoopers berekend dat de wereldwijde markt voor video games uit zal groeien tot 46,5 miljard US$ in 2010,” legt Leon de Koning, Managing Director Northern Europe, uit. “Na in het begin voornamelijk gefocust te zijn geweest op panelrekrutering in Noord Amerika ligt voor de komende maanden de focus op de uitbreiding van het Gamer Panel in EMEA en Asia-Pacific.” GMI’s Gamer panelleden doorlopen een zorgvuldig kwalificatieproces gebaseerd op antwoorden op bijna 100 vragen, waardoor een grondige profilering van veel hogere kwaliteit dan de industrie standaard kan worden gegarandeerd. De double opt-in panelleden zijn geprofileerd op een groot aantal kenmerken, waaronder: • Consoles in bezit en mee gespeeld • Uur per week gespendeerd aan gamen • Type games (console, PC, portable/handheld, etc.) • Genre van gespeelde spellen • Gebruikte online gaming services • Spellen in bezit en aankoopgedrag • Bronnen om informatie te krijgen over nieuwe games • Deelname aan forums en communities • Gebruik van derde partij gesprekstechnologie (TeamSpeak, Ventrillo, etc.) • TV en elektronica in bezit • Gaming bijbehoren of onderdelen in bezit

Trefwoorden: Gamer, Marktonderzoek, Online, Panel

Contact Gmi (global Market Insite, Inc.)

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share