Nederlanders blijven gierig en krijgen liever cadeaus met kerst dan dat ze cadeaus geven

Door: Gmi (global Market Insite, Inc.)  08-12-2006
Trefwoorden: Marktonderzoek, Kerst, Poll

Nederlanders blijven gierig en krijgen liever cadeaus met kerst dan dat ze cadeaus geven

Meer dan 50% van de Nederlanders ergert zich aan het vele eten tijdens de feestdagen

‘s-Hertogenbosch, 8 december 2006 - GMI (Global Market Insite, Inc.), leverancier van wereldwijde market intelligence oplossingen, heeft via GMI Poll onder 14.201 consumenten in 15 landen de publieke opinie over de feestdagen gemeten. Tijdens de feestdagen beschouwen Nederlanders het vele eten als ergernis nummer één.

Meer dan de helft van de respondenten (51,5%) geeft aan het vele eten het meest vervelend te vinden. Ook de druk om te doneren aan goede doelen (48,3%), het zingen van feestliedjes (43,4%) en de vele themaseries en -films op televisie (43,1%) scoren hoog in de ergernissen top tien. Bijna 20% van de Nederlanders vindt het vervelend om tijdens de feestdagen tijd met de familie door te brengen. Tevens opvallend is dat 38,3% van de Nederlanders het ergerlijk vindt dat er verwacht wordt dat je kerstcadeaus koopt voor anderen, terwijl slechts 4,2% het vervelend vindt om kerstcadeaus te ontvangen.

Koopgedrag
Bijna driekwart van de Nederlanders geeft dit jaar hetzelfde of zelfs meer uit aan de feestdagen als vorig jaar. Internationaal gezien blijkt dat Europeanen traditioneel zijn bij het aanschaffen van cadeaus voor de feestdagen. Het merendeel is van plan eerst naar warenhuizen en speciaalzaken te gaan. Alleen de Britten wijken af van deze trend. Zij verkiezen Internet (49,21%) als eerste keuze voor de aankopen. De meeste Nederlanders gaan bij hun aankopen af op aanbevelingen van vrienden (50%). Deze lijken belangrijker dan reclame (48,7%).

De 15 gepeilde landen voor dit onderzoek zijn Australië, Brazilië, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen, Rusland, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten en Zweden.

---------------------------------------------------------------------------------

Over GMIPoll
GMIPoll maakt met real-time resultaten snel en accuraat de internationale opinie inzichtelijk over aktuele onderwerpen en wereldwijde voorvallen. GMIPoll is het enige onderzoek dat de wereldwijde opinie online, in real-time en met statistisch verantwoorde resultaten meet. Meer informatie is beschikbaar op www.gmipoll.com.

Over GMI
GMI (Global Market Insite, Inc.) is het enige bedrijf dat uitgebreide geïntegreerde oplossingen biedt waarmee marktonderzoekbureaus en marktonderzoekafdelingen van grote ondernemingen marktinformatie kunnen vergaren vanuit de hele wereld. GMI biedt een van ’s werelds grootste, internationale panels, met meer dan 6 miljoen panelleden in 200 landen. Daarnaast biedt GMI softwaretools waarmee men onderzoeksprojecten tijdens het hele traject kan beheren en automatiseren, sterke real-time oplossingen voor de verwerking van enterprise feedback en continu beschikbare servicebureaudiensten ter ondersteuning van marktonderzoekprojecten. GMI werd opgericht in 1999 en heeft naast het hoofdkantoor in Seattle, Washington, kantoren in vijf verschillende werelddelen. In 2006 werd GMI 93ste in Inc. Magazine's Inc. 500, 4de in Deloitte's Technology Fast 50 voor de staat Washington en 105de in Deloitte's Technology Fast 500 voor Noord Amerika. Meer informatie is beschikbaar op www.gmi-mr.com.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Marcommit PR
Eline Visser
035-5822730
06-50467461
[email protected]

GMI (Global Market Insite, Inc.)
Wiepke van der Wal
073-6154370
[email protected]


Trefwoorden: Gmi, Gmi Poll, Gmipoll, Kerst, Marktonderzoek, Poll,

Contact Gmi (global Market Insite, Inc.)

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share