Sterk jaar voor Multiscope

Sterk jaar voor Multiscope van Multiscope

Door: Multiscope  17-01-2008
Trefwoorden: Marktonderzoek, Online Panel, Onderzoeksoftware

's-Hertogenbosch - 17 januari 2008. Online onderzoeksbureau Multiscope heeft een succesvol jaar achter de rug. De omzet van de specialist in online marktonderzoek steeg in 2007 met 50%. Voor komend jaar staat een verdere expansie binnen Europa op de agenda.

Groei over hele linie
Multiscope is actief in panel services, software voor online onderzoek en website metingen. Alle onderdelen van het bedrijf groeiden in 2007 met dubbele cijfers. De oudste tak van het bedrijf, de Visiscan website metingen, groeide met 35%. De activiteiten op het gebied van panel services en software verdubbelden beiden in omzet.

Klanten
In 2007 wist Multiscope een kleine 100 nieuwe klanten aan zich te binden, waaronder AM Wonen, Brand Loyalty, Direct Wonen, Durex, Hemels van der Hart, ilocal, Intelligence Group, Martinair, Provincie Friesland, Reed Business en TROS.

De huidige klantengroep is zeer tevreden over de dienstverlening van het bedrijf. In een recent klanttevredenheidsonderzoek zegt maar liefst 94% van de klanten tevreden tot uiterst tevreden te zijn. Dit resulteerde in het afgelopen jaar ook in een hoge klantretentie. Via een periodieke klantenadviesraad geven kernklanten steeds vaker richting aan innovaties en de ontwikkeling van de dienstverlening van Multiscope.

Ontwikkeling organisatie
Een van de belangrijkste uitdagingen voor Multiscope in 2008 is personele groei. Medio 2008 verwacht het bedrijf een kleine 20 werknemers in dienst te hebben. Recent werd Peter-Paul Laumans (ex-Talpa/Bookmark) als business development manager aangesteld. Daarnaast werd John van Zantvoort (ex-Philips) aangetrokken als beheerder van het serverpark.

Multiscope verhuist in het eerste kwartaal van 2008 van 's-Hertogenbosch-West naar een historisch pand in de binnenstad, waar meer ruimte is voor toekomstige groei.

Plannen 2008
In 2008 staat internationale expansie voor Multiscope hoog op de agenda. In België exploiteert het bedrijf in samenwerking met lokale partner iVox al enige tijd haar drie diensten. Ook voor andere Europese landen zal Multiscope samenwerking zoeken met 'the best of local players'.

Onderzoekstechnologie wordt een steeds belangrijker deel van het bedrijf. Om nieuwe innovaties sneller te kunnen realiseren worden in 2008 ook stappen gezet voor de opstart van een eigen IT outsourcing bedrijf. Hierbij wordt gekeken naar Oost-Europa of Azië.

Over Multiscope
Multiscope is een toonaangevend online onderzoekbureau. Het bedrijf exploiteert eigen consumenten- en B2B panels, levert software voor online marktonderzoek en verricht continu website metingen (bereik, naamsbekendheid, waardering). Multiscope voert online marktonderzoek uit sinds 1996.

Trefwoorden: Marktonderzoek, Onderzoeksoftware, Online Panel,